AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Hei dere! Jeg har vært her så og si daglig siden 2014 som var da jeg begynte å slite psykisk. Har fått mye god hjelp fra å skrive om mine problemstillinger på forumet i tillegg til at jeg finner det givende å hjelpe andre også, men nå som jeg er bedre så stiller jeg litt spørsmål ved om kanskje bruken av forumet har blitt negativt for meg? Altså, alt jeg fokuser for mye på psyken min og psykiatrien generelt? Hva tenker dere? Anonymkode: a9889...976 0 Siter
Glitter Skrevet 5. august Skrevet 5. august Jeg er ganske aktiv her, men synes det er mer stimulerende enn å sitte passivt og se TV. Så lenge forumet ikke går ut over andre aktiviteter så ser jeg ikke problemet. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 5. august Skrevet 5. august Det er det bare du som kan vite, men du kan jo tenke på hvorfor du følte behov for å stille spørsmålet. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Vært her enda lenger, ser ikke noe problem ved det. Du vet vel selv om ting tar overhånd eller ikke. Det kan ikke vi vite, Anonymkode: 52cfd...63d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Jeg har vært her lenger. Forumet har null innvirkning på min psykiske helse. Nå svarer jeg mest andre. Men har du bare brukt det til å få innspill om din psykiske helse, skjønner jeg du vurderer det. Anonymkode: b0206...26a 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har fått mye god hjelp fra å skrive om mine problemstillinger på forumet i tillegg til at jeg finner det givende å hjelpe andre også, men nå som jeg er bedre så stiller jeg litt spørsmål ved om kanskje bruken av forumet har blitt negativt for meg? Altså, alt jeg fokuser for mye på psyken min og psykiatrien generelt? Anonymkode: a9889...976 Opplever du at forumet holder deg tilbake? Det er mange som finner glede/nytte av å hjelpe andre, forutsatt at ikke egne problemer blir trigget/aktivert. Da kan det ha motsatt virkning. Om du er usikker på hvordan du påvirkes, er det jo mulig å trappe ned eller kutte ut forumet i en periode. Jeg ville vel sett på det som et varselstegn, om forumbruken gikk negativt ut over resten av hverdagsaktivitetene. Det må du selv vurdere. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 7. august Skrevet 7. august Føler du at det påvirker deg negativt på noen måte å være her? Om det trekker deg ned eller stjeler fokus/tid fra andre ting som bygger deg opp, ville nok en pause være lurt. Personlig er jeg ikke så mye nå som før i tida (vært her siden forumet ble startet på slutten an 90-tallet). Men ser innom nå og da. Det er mye mindre liv, og et mer ensidig fokus på psykisk helse nå enn tidligere - på godt og vondt. Har jeg synspunkter eller erfaringer å dele, gjør jeg det. Men jeg leser mer enn jeg skriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.