AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Hva tenker dere om å gi et kort med egetskrevet dikt til psykologen på siste time? Er det fint eller blir det trolig bare kleint? Kan jeg be henne om å ikke lese kortet før jeg har gått? Anonymkode: 7da44...257 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Jeg ga kort med dikt (ikke egenprodusert da) til psykologen siste timen da hun skulle slutte, det likte hun veldig godt. Vi hadde holdt på i 1,5 år da, så kjente jo til hverandre relativt godt. Anonymkode: d58d2...d6a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva tenker dere om å gi et kort med egetskrevet dikt til psykologen på siste time? Er det fint eller blir det trolig bare kleint? Kan jeg be henne om å ikke lese kortet før jeg har gått? Anonymkode: 7da44...257 Klart du kan!😃Det beste er om du lar henne lese det når hun vil; altså ikke legger noen føringer her. Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Huff, jeg personlig ville synes det var kleint, men det er jo bare meg, altså. Anonymkode: 7077a...4b3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huff, jeg personlig ville synes det var kleint, men det er jo bare meg, altså. Anonymkode: 7077a...4b3 Det viktigste er hva giver tenker og føler. Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august cathlin skrev (2 timer siden): Jeg hadde syns det hadde vært veldig kleint. Hva med det føles kleint? Jeg synes det er en fin gest å utrykke takknemlighet. Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva tenker dere om å gi et kort med egetskrevet dikt til psykologen på siste time? Er det fint eller blir det trolig bare kleint? Kan jeg be henne om å ikke lese kortet før jeg har gått? Anonymkode: 7da44...257 Når har du siste time? Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Jeg hadde nok droppet alt med dikt og heller gitt en liten hyggelig gave type konfekt/bukett blomster eller lignende Anonymkode: 2556f...ad8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg hadde nok droppet alt med dikt og heller gitt en liten hyggelig gave type konfekt/bukett blomster eller lignende Anonymkode: 2556f...ad8 Alle jeg kjenner blir glade for blomster;)) Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august En liten eske med konfekt fra Pascal kanskje? Anonymkode: 7077a...4b3 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. august Skrevet 6. august (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva tenker dere om å gi et kort med egetskrevet dikt til psykologen på siste time? Er det fint eller blir det trolig bare kleint? Kan jeg be henne om å ikke lese kortet før jeg har gått? Anonymkode: 7da44...257 Jeg synes det er meget fint og trivelig. Langt bedre enn blomster eller konfekt. Endret 6. august av nachnoo 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august nachnoo skrev (24 minutter siden): Jeg synes det er meget fint og trivelig. Langt bedre enn blomster eller konfekt. Vil du si at det å gi en oppmerksomhet (feks kort, dikt, bok, sjokolade, blomst) er noe de fleste gir sine behandlere ved avslutning? Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil du si at det å gi en oppmerksomhet (feks kort, dikt, bok, sjokolade, blomst) er noe de fleste gir sine behandlere ved avslutning? Anonymkode: a56a5...05e Etter din erfaring mente jeg. Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil du si at det å gi en oppmerksomhet (feks kort, dikt, bok, sjokolade, blomst) er noe de fleste gir sine behandlere ved avslutning? Anonymkode: a56a5...05e @nachnoo:)) Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil du si at det å gi en oppmerksomhet (feks kort, dikt, bok, sjokolade, blomst) er noe de fleste gir sine behandlere ved avslutning? Anonymkode: a56a5...05e Nei, ikke de fleste. Men noen ønsker å gjøre det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august nachnoo skrev (Akkurat nå): Nei, ikke de fleste. Men noen ønsker å gjøre det. Jeg gjorde det selv, var bare litt nysjerrig på hva som er normalt. Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 7. august Skrevet 7. august Det er bare å kjøre på Jeg tror de fleste behandlere ser det som en bekreftelse på at de har vært til hjelp, at jobben de har gjort ble verdsatt. Jeg ga en behandler et kort med en akvarell jeg hadde malt. Hun ble veldig glad for den og sa hun ville ramme den inn. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august FjellOgDalar skrev (12 minutter siden): Det er bare å kjøre på Jeg tror de fleste behandlere ser det som en bekreftelse på at de har vært til hjelp, at jobben de har gjort ble verdsatt. Jeg ga en behandler et kort med en akvarell jeg hadde malt. Hun ble veldig glad for den og sa hun ville ramme den inn. Så hyggelig gjort av deg;) Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
krøll9 Skrevet 7. august Skrevet 7. august Sikkert ikke en tankemåte som er å "anbefale", men jeg tenker jo at ved å gi behandler noe såpass personlig, så signaliserer man liksom at man selv tror at man har en betydning for behandler på en måte. Jeg ville helst ikke gjort meg sårbar på den måten. Tenk om de sitter og ler av deg på personalrommet etterpå med kollegaene, eller verre, synes det er upassende eller ubehagelig å få. Jeg antar at behandler ikke ofrer en tanke på relasjonen eller meg utenom timene der de sikkert ofte kjeder seg også og tidvis må fake empati - selv ikke kroppsspråk trenger være autentisk men kan være/er innlært. Sier ikke at de er kalde eller ikke greie generelt, men man er en av mange folk de må høre på, og jobben deres består blant annet i å gi bekreftelse og å sånn sett fake empati, så hvorfor utsette deg selv eller en behandler for noe så potensielt pinlig? Jeg holder meg til høfligheter og vanlig vennlighet. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.