Gå til innhold

Gi kort med dikt til psykologen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å gi et kort med egetskrevet dikt til psykologen på siste time? Er det fint eller blir det trolig bare kleint? Kan jeg be henne om å ikke lese kortet før jeg har gått? 

Anonymkode: 7da44...257

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga kort med dikt (ikke egenprodusert da) til psykologen siste timen da hun skulle slutte, det likte hun veldig godt. Vi hadde holdt på i 1,5 år da, så kjente jo til hverandre relativt godt. 

Anonymkode: d58d2...d6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva tenker dere om å gi et kort med egetskrevet dikt til psykologen på siste time? Er det fint eller blir det trolig bare kleint? Kan jeg be henne om å ikke lese kortet før jeg har gått? 

Klart du kan!😃Det beste er om du lar henne lese det når hun vil; altså ikke legger noen føringer her.

Anonymkode: a56a5...05e

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg personlig ville synes det var kleint, men det er jo bare meg, altså. 

Anonymkode: 7077a...4b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huff, jeg personlig ville synes det var kleint, men det er jo bare meg, altså. 

Det viktigste er hva giver tenker og føler.

Skrevet

Jeg hadde syns det hadde vært veldig kleint. 

AnonymBruker
Skrevet
cathlin skrev (2 timer siden):

Jeg hadde syns det hadde vært veldig kleint. 

Hva med det føles kleint? Jeg synes det er en fin gest å utrykke takknemlighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når har du siste time?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok droppet alt med dikt og heller gitt en liten hyggelig gave type konfekt/bukett blomster eller lignende :) 

Anonymkode: 2556f...ad8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg hadde nok droppet alt med dikt og heller gitt en liten hyggelig gave type konfekt/bukett blomster eller lignende :) 

Anonymkode: 2556f...ad8

Alle jeg kjenner blir glade for blomster;))

AnonymBruker
Skrevet

En liten eske med konfekt fra Pascal kanskje? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes det er meget fint og trivelig. 
Langt bedre enn blomster eller konfekt. 

Endret av nachnoo
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (24 minutter siden):

Jeg synes det er meget fint og trivelig. 
Langt bedre enn blomster eller konfekt. 

Vil du si at det å gi en oppmerksomhet (feks kort, dikt, bok, sjokolade, blomst) er noe de fleste gir sine behandlere ved avslutning?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil du si at det å gi en oppmerksomhet (feks kort, dikt, bok, sjokolade, blomst) er noe de fleste gir sine behandlere ved avslutning?

Etter din erfaring mente jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

@nachnoo:))

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke de fleste. Men noen ønsker å gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke de fleste. Men noen ønsker å gjøre det. 

Jeg gjorde det selv, var bare litt nysjerrig på hva som er normalt.

FjellOgDalar
Skrevet

Det er bare å kjøre på :)

Jeg tror de fleste behandlere ser det som en bekreftelse på at de har vært til hjelp, at jobben de har gjort ble verdsatt. 

Jeg ga en behandler et kort med en akvarell jeg hadde malt. Hun ble veldig glad for den og sa hun ville ramme den inn. 

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (12 minutter siden):

Det er bare å kjøre på :)

Jeg tror de fleste behandlere ser det som en bekreftelse på at de har vært til hjelp, at jobben de har gjort ble verdsatt. 

Jeg ga en behandler et kort med en akvarell jeg hadde malt. Hun ble veldig glad for den og sa hun ville ramme den inn. 

Så hyggelig gjort av deg;)

Skrevet

Sikkert ikke en tankemåte som er å "anbefale", men jeg tenker jo at ved å gi behandler noe såpass personlig, så signaliserer man liksom at man selv tror at man har en betydning for behandler på en måte. Jeg ville helst ikke gjort meg sårbar på den måten. Tenk om de sitter og ler av deg på personalrommet etterpå med kollegaene, eller verre, synes det er upassende eller ubehagelig å få. Jeg antar at behandler ikke ofrer en tanke på relasjonen eller meg utenom timene der de sikkert ofte kjeder seg også og tidvis må fake empati - selv ikke kroppsspråk trenger være autentisk men kan være/er innlært. Sier ikke at de er kalde eller ikke greie generelt, men man er en av mange folk de må høre på, og jobben deres består blant annet i å gi bekreftelse og å sånn sett fake empati, så hvorfor utsette deg selv eller en behandler for noe så potensielt pinlig? Jeg holder meg til høfligheter og vanlig vennlighet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...