AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden krøll9 skrev (1 time siden): Sikkert ikke en tankemåte som er å "anbefale", men jeg tenker jo at ved å gi behandler noe såpass personlig, så signaliserer man liksom at man selv tror at man har en betydning for behandler på en måte. Jeg ville helst ikke gjort meg sårbar på den måten. Tenk om de sitter og ler av deg på personalrommet etterpå med kollegaene, eller verre, synes det er upassende eller ubehagelig å få. Jeg antar at behandler ikke ofrer en tanke på relasjonen eller meg utenom timene der de sikkert ofte kjeder seg også og tidvis må fake empati - selv ikke kroppsspråk trenger være autentisk men kan være/er innlært. Sier ikke at de er kalde eller ikke greie generelt, men man er en av mange folk de må høre på, og jobben deres består blant annet i å gi bekreftelse og å sånn sett fake empati, så hvorfor utsette deg selv eller en behandler for noe så potensielt pinlig? Jeg holder meg til høfligheter og vanlig vennlighet. Har du selv fått en lignende oppmerksomhet og hva synes du da om den? Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
krøll9 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har du selv fått en lignende oppmerksomhet og hva synes du da om den? Anonymkode: a56a5...05e Hvis jeg har fått noe sammenlignbart, så har det vært fra mennesker jeg har en privat relasjon med, så må nesten si nei - siden jeg ikke er på den siden av bordet i akkurat den type setting: Nei. Og selv om jeg ikke hadde vært typen til å latterliggjøre noen, så er jeg ganske sikker på at jeg nok helst skulle vært foruten den type oppmerksomhet. Tror pasienten at vi liksom er venner, ville jeg kanskje fryktet. Jobber i andre deler av helse og må si jeg hører mye ufint på diverse personalrom, noen ganger helt unødvendig respektløst og krenkende om mennesker som er sårbare, så tror ikke jeg er unormalt paranoid heller. Kan jo være at det utdanningsnivået jeg jobber på og omgås kollegaer på er såpass mye lavere enn det en psykolog eller psykiater befinner seg i, at folka der rett og slett er mer enfoldige og mindre reflekterte, og at jeg derfor hører så mye rart, men tror ikke folk er SÅ forskjellige heller. Kanskje man er gjennomsnittlig NOE bedre med lenger utdanning, jeg vet ikke, men man må nesten anta at man ikke står i noen særstilling. Hvis vennen din, kollegaen din, din bekjente, snakker unødvendig respektløst om andre når du er tilstede, hvordan kan en da tro at en selv behandles annerledes i sitt fravær? DET er naivt det. Og nei. Hvis du spør for å liksom avsløre at jeg tenker slik fordi jeg selv ville følt det slik (i behandlerens sted), nei. Jeg hadde ikke ledd av en som hadde gitt meg et slikt kort foran andre, men jeg tror at veldig mange andre hadde gjort det. Endret 6 timer siden av krøll9 0 Siter
nachnoo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden @krøll9 Jeg kan forsikre deg om at alle pasienter jeg har hatt i psykoterapi har betydd mye for meg. Det har vært flotte og interessante personer som det har vært fint å arbeide sammen med. Jeg vet også fra utallige veiledningstimer at slik er det også for det store flertall av mine kolleger. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden nachnoo skrev (20 minutter siden): @krøll9 Jeg kan forsikre deg om at alle pasienter jeg har hatt i psykoterapi har betydd mye for meg. Det har vært flotte og interessante personer som det har vært fint å arbeide sammen med. Jeg vet også fra utallige veiledningstimer at slik er det også for det store flertall av mine kolleger. Så fint å lese det du skriver om pasientene dine😊behandleren min sa at hun ble glad i sine pasienter. Anonymkode: a56a5...05e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.