AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Skyldes det lavt stoffskifte (men er medisinert), stress (vanskelig livssituasjon) eller medisiner? (Litium, Abilify, Alimemazin, Imovane. Anonymkode: 1837d...fd6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Det er det jo litt vanskelig for oss å kunne svare på? Anonymkode: 38a73...661 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Det blir jo bare tipping. Anonymkode: 96cd3...9b5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Skyldes det lavt stoffskifte (men er medisinert), stress (vanskelig livssituasjon) eller medisiner? (Litium, Abilify, Alimemazin, Imovane. Anonymkode: 1837d...fd6 Jeg opplevde hårtap av litium. Anonymkode: f35c1...55d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg opplevde hårtap av litium. Anonymkode: f35c1...55d Sier du det? Bruker du Litium enda? Anonymkode: 1837d...fd6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sier du det? Bruker du Litium enda? Anonymkode: 1837d...fd6 Nei måtte seponere den pga mye bivirkninger. Håravfallet sluttet etter seponering. Litium kan vel påvirke stoffskiftet, og jeg fikk også noe påvirkning på stoffskiftet (husker ikke detaljert), så vet ikke om det er det bivirkningen skyldes eller om det kan oppstå uansett om man får lavt stoffskifte eller ikke Anonymkode: f35c1...55d 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 7. august Skrevet 7. august Lenge siden stoffskiftet ble målt? Det kan i tilfelle være lurt å begynne der for å avklare behov for ev. medisinjustering. Noen medisiner kan og gi hårtap, så det er lurt å lufte det for legen. 0 Siter
Ekstra Skrevet 7. august Skrevet 7. august Man kan jo miste hår på grunn av medisiner eller livshendelser, men min erfaring er at man gjerne har et slags økt hårtap med noen års mellomrom uansett, og frisører har bekreftet dette. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. august Skrevet 7. august Jeg har mistet mye hår lenge, kan være medisiner eller andre ting. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august stjernestøv skrev (Akkurat nå): Jeg har mistet mye hår lenge, kan være medisiner eller andre ting. Hvilke medisiner bruker du for psyken? Anonymkode: 48b71...0b1 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilke medisiner bruker du for psyken? Anonymkode: 48b71...0b1 Flere men jeg tror risperdal er synderen for det sa legen. 0 Siter
krøll9 Skrevet 7. august Skrevet 7. august (endret) Jeg har mistet mye hår i perioder, både perioder på medisiner (AD) og perioder uten. Jeg har også lavt stoffskifte og tar levaxin for det, men tror ikke det noen gang er 100% velregulert over tid. Ting i kroppen endrer seg hele tiden. Jeg tror at jeg mister spesielt mye hår i tider jeg har mye stress, men lavt stoffskiftet har sikkert også en innvirkning - hjelper sikkert ikke på akkurat. Ligger en haug i dusjen hver gang jeg har dusjet, overalt i leiligheten og særlig masse i sengetøyet. Har resignert på det området, så har ikke forsket videre for å komme frem til utløserfaktor, blir bare synsing. Endret 7. august av krøll9 0 Siter
skogbrann Skrevet 7. august Skrevet 7. august Mistet masse hår på litium, selv om stoffskiftet var fint. Mister omtrent halve håret på under et år. Det løsnet i klumper hver gang jeg dusjet, greide det, eller bare dro hånden gjennom det. Noen måneder etter at jeg seponerte litium begynte håret å vokse ut igjen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august skogbrann skrev (2 timer siden): Mistet masse hår på litium, selv om stoffskiftet var fint. Mister omtrent halve håret på under et år. Det løsnet i klumper hver gang jeg dusjet, greide det, eller bare dro hånden gjennom det. Noen måneder etter at jeg seponerte litium begynte håret å vokse ut igjen. Hvorfor deponerte du litium og hva bruker du nå? Spør fordi vi har samme sykdom. Anonymkode: 21a90...126 0 Siter
skogbrann Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor deponerte du litium og hva bruker du nå? Spør fordi vi har samme sykdom. Anonymkode: 21a90...126 Seponerte fordi litium ikke hadde effekt. Hadde både alvorlige maniske og depressive episoder med psykose. Så jeg seponerte (sakte), noe jeg naturligvis ikke ble dårligere av. Tar orfiril i stedet for, og har ikke hatt en eneste mani eller hypomani siden jeg begynte på den medisinen. Tar i tillegg lamictal for depresjon. Fornøyd med den kombinasjonen. Orfiril fungerte ikke mot depresjon i seg selv. Lamictal fungerte ikke veldig godt mot depresjon alene (noe effekt var det nok likevel), men kombinasjonen virker å være svært bra for meg. 0 Siter
GT1 Skrevet 8. august Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 14.02): Skyldes det lavt stoffskifte (men er medisinert), stress (vanskelig livssituasjon) eller medisiner? (Litium, Abilify, Alimemazin, Imovane. Anonymkode: 1837d...fd6 Mistet mesteparten av håret jeg også, må snart ha parykk. Men jeg har ikke sjoldkjertel, så hos meg skyldes det nok stoffskifteproblemer. 0 Siter
krøll9 Skrevet 9. august Skrevet 9. august GT1 skrev (På 8.8.2025 den 7.29): Mistet mesteparten av håret jeg også, må snart ha parykk. Men jeg har ikke sjoldkjertel, så hos meg skyldes det nok stoffskifteproblemer. Jeg har heller ikke kjertel. Hvor gammel er du? 0 Siter
GT1 Skrevet 9. august Skrevet 9. august krøll9 skrev (Akkurat nå): Jeg har heller ikke kjertel. Hvor gammel er du? 57 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.