AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Psykiater her iom at jeg bruker medisiner. Anonymkode: 6a55c...15f 0 Siter
Siena Skrevet 6. august Skrevet 6. august For meg er det helt det samme. Jeg har hatt både flere psykologer og psykiatere og har vært fornøyd med alle. Hun som hjalp meg mest var psykolog, men jeg tror nok det hadde mest å gjøre med personligheten hennes og måten hun jobbet på og ikke yrkestittelen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Helt ærlig, best hjelp har jeg fått av folk på gulvet: sykepleiere, sosialarbeidere, vernepleiere. Både når jeg var innlagt og ute. Anonymkode: c55f4...1c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Psykolog. Uten tvil. Anonymkode: 6b582...0a7 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 7. august Skrevet 7. august For medisiner gir svaret seg selv, psykologer kan såvidt jeg veit ikke skrive ut noe som helst. For terapi ville jeg valgt ut fra hvilken retning spesialisten har kompetanse på, uavhengig av om det er lege eller psykolog. 1 Siter
FjellOgDalar Skrevet 7. august Skrevet 7. august Psykiater (i og med medisinbruk/andre medisinske tilstander), ev. samarbeid mellom psykolog og psykiater. Hadde og en fantastisk psykepkeier som hovedbehandler en gang, men da i samarbeid med psykiater. For en behandler vil jeg si at kjemi og personlig egnethet er like viktig som fagbakgrunn - så lenge ens faktiske behov blir ivaretatt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august I Texas kan psykologer skrive resepter. Kanskje med tid å etterutdanne det kan bli sånn her også? Anonymkode: d6110...e3f 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (38 minutter siden): I Texas kan psykologer skrive resepter. Kanskje med tid å etterutdanne det kan bli sånn her også? Håper ikke det, syns ikke andre enn leger skal få lov å skrive ut medisiner. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): I Texas kan psykologer skrive resepter. Kanskje med tid å etterutdanne det kan bli sånn her også? Anonymkode: d6110...e3f Kan være, men da snakker vi laaaaaangt frem i tid. Utdanningsløpet til psykologer dekker ikke medisinkunnskapen på samme måte. Anonymkode: c55f4...1c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan være, men da snakker vi laaaaaangt frem i tid. Utdanningsløpet til psykologer dekker ikke medisinkunnskapen på samme måte. Anonymkode: c55f4...1c9 Det er nok ett lite spektrum medisiner de får foreskrive i Texas. Som er ganske ukompliserte. Anonymkode: d6110...e3f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Edit ikke Texas Psychologists can prescribe in five states: Louisiana, New Mexico, Illinois, Iowa, and Idaho. In such cases, psychologists are required to receive proper training and are permitted to prescribe certain medicines used in the treatment of mental disorders. Anonymkode: d6110...e3f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.