AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august Hei, har et par spørsmål, kanskje noen kan hjelpe. Når man avslutter / trapper ned på sovemedisin (alimemazin i dette tilfellet), er det å forvente at man får seponeringssymptoner også ved dosereduksjon? Hvor lang tid tar det før hjernen klarer å sove på egenhånd og gi god søvn igjen etter at man har redusert dose eller avsluttet? Vil hjernen klare det? Anonymkode: 98ab7...6a5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei, har et par spørsmål, kanskje noen kan hjelpe. Når man avslutter / trapper ned på sovemedisin (alimemazin i dette tilfellet), er det å forvente at man får seponeringssymptoner også ved dosereduksjon? Hvor lang tid tar det før hjernen klarer å sove på egenhånd og gi god søvn igjen etter at man har redusert dose eller avsluttet? Vil hjernen klare det? Anonymkode: 98ab7...6a5 Til ditt siste delspørsmål. Jeg har brukt Alimemazin eller Imovane i 4 år nå. Har de siste månedene oppdaget at jeg går sove uten sovemedikamenter. Men da har jeg lagt meg tidlig natt. Vet ikke om jeg hadde fått sove kl 22 liksom. Anonymkode: 3264d...685 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, har et par spørsmål, kanskje noen kan hjelpe. Når man avslutter / trapper ned på sovemedisin (alimemazin i dette tilfellet), er det å forvente at man får seponeringssymptoner også ved dosereduksjon? Hvor lang tid tar det før hjernen klarer å sove på egenhånd og gi god søvn igjen etter at man har redusert dose eller avsluttet? Vil hjernen klare det? Anonymkode: 98ab7...6a5 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til ditt siste delspørsmål. Jeg har brukt Alimemazin eller Imovane i 4 år nå. Har de siste månedene oppdaget at jeg går sove uten sovemedikamenter. Men da har jeg lagt meg tidlig natt. Vet ikke om jeg hadde fått sove kl 22 liksom. Anonymkode: 3264d...685 Du spør om "hjernen vil klare det", men i innlegg 2 skriver du jo at du sover uten medisiner innimellom? Da har du vel egentlig svaret på spørsmålet ditt. En må regne med å ikke sove like godt hver natt, ta lenger tid for å sovne innimellom Hvor lenge er individuelt. Verdt å huske at mange (som ikke går på sovemeds) heller ikke sover 100% godt hver ENESTE natt, og at det er normalt. Anonymkode: 60e55...694 0 Siter
Glitter Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du spør om "hjernen vil klare det", men i innlegg 2 skriver du jo at du sover uten medisiner innimellom? Da har du vel egentlig svaret på spørsmålet ditt. En må regne med å ikke sove like godt hver natt, ta lenger tid for å sovne innimellom Hvor lenge er individuelt. Verdt å huske at mange (som ikke går på sovemeds) heller ikke sover 100% godt hver ENESTE natt, og at det er normalt. Anonymkode: 60e55...694 Det er ikke ts som siden hun av og til sover uten. 0 Siter
krøll9 Skrevet 7. august Skrevet 7. august Jeg har brukt imovane i mange år - ikke det du tar. Jeg føler på dagsformen om jeg kommer til å klare å sove uten eller ikke. Noen ganger tar jeg feil, så sovner jeg mot formodning ikke før det snart er på tide å stå opp igjen - veldig slitsomt, men hver eneste natt jeg faktisk sover uten å bruke sovepille synes jeg på en måte er en liten bragd, så jeg har gått fra å bruke det daglig, til å ha det i reserve til en gang i blant. Tar det f.eks. ennå om det er noe spesielt viktig som skal skje, men en vanlig arbeidsdag tar jeg som den kommer. Hvordan man responderer er nok så individuelt at man må prøve ut selv. Det finnes perioder der jeg bare kan glemme å få sovne på egenhånd, så skal ikke se bort fra at jeg må ta dem mer regelmessig igjen, men det vil jeg vite og kjenne på meg når og hvis det oppstår igjen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 11.45): Du spør om "hjernen vil klare det", men i innlegg 2 skriver du jo at du sover uten medisiner innimellom? Da har du vel egentlig svaret på spørsmålet ditt. En må regne med å ikke sove like godt hver natt, ta lenger tid for å sovne innimellom Hvor lenge er individuelt. Verdt å huske at mange (som ikke går på sovemeds) heller ikke sover 100% godt hver ENESTE natt, og at det er normalt. Anonymkode: 60e55...694 Ikke jeg som skrev det ts Anonymkode: 98ab7...6a5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 9.50): Til ditt siste delspørsmål. Jeg har brukt Alimemazin eller Imovane i 4 år nå. Har de siste månedene oppdaget at jeg går sove uten sovemedikamenter. Men da har jeg lagt meg tidlig natt. Vet ikke om jeg hadde fått sove kl 22 liksom. Anonymkode: 3264d...685 Kan hende jeg hadde sovnet litt. Men søvnen blir ikke dyp eller god nok uten. Og så er jeg så syk at jeg er helt avhengig av å sove. Så er litt vanskelig. For søvnen med sovemedisin er ikke godt for hodet det heller 😌 så vil helst slutte eller trappe ned hvertfall. Men er redd for at ikke får nok søvn. Så lurte litt på om hjernen vil klare omstille seg og oppnå god søvn igjen Anonymkode: 98ab7...6a5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.