Gå til innhold

Psykdom og fattigdom: Er du fattig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Som du tok bokstavelig? Jeg tolket det som en sleivete spissformulering for å få fram et poeng. 

Han har selv forklart hva poenget var (som dessuten var opplagt).

"Sleivete spissformulering". Ja, det er akkurat det jeg sier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grendel skrev (7 minutter siden):

Han har selv forklart hva poenget var (som dessuten var opplagt).

"Sleivete spissformulering". Ja, det er akkurat det jeg sier.

Og likevel forsvarer du et personangrep fra en annen bruker (som tilsvar til sleivsparket) som var usedvanlig stygt og ondskapsfullt, og som etter mitt syn burde ført til utestengelse.

AnonymBruker
Skrevet

Klassetilhørighet spiller nok mye inn, slik andre har påpekt. Å være ressurssterk handler om mer enn bare penger.

Mitt inntrykk er at mange av de fattigste sitter i en kjip økonomisk situasjon til dels på grunn av dårlige valg. Ta f. eks. småbarnsforeldrene i NRK-programmet «Den norske fattigdommen». Paret sliter økonomisk, selv om begge jobber begge i full stilling, dog i dårlig betalte jobber. Programlederen er liksom rystet over at det går an…

Noe av årsaken til pengeproblemene ligger nok i at de både har kredittkortgjeld og studielån, hvor sistnevnte tilsynelatende ikke har gitt nevneverdig uttelling rent yrkesmessig (de har begge jobber som ikke krever utdanning). Det ble også nevnt at de leier bil, som jo også høres dyrt ut. 

Manglende konsekvensvurderinger, kortsiktige løsninger og impulsive valg fører ofte til økonomiske problemer og et liv i relativ fattigdom. Og ofte er de som havner i sånt uføre fra ressurssvake hjem. Synd, men samtidig vanskelig å endre på. 

Anonymkode: bdb1d...fc6

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (14 minutter siden):

Og likevel forsvarer du et personangrep fra en annen bruker (som tilsvar til sleivsparket) som var usedvanlig stygt og ondskapsfullt, og som etter mitt syn burde ført til utestengelse.

Hva sikter du til her?

Anonymkode: b9a72...62a

Skrevet
Babette skrev (5 minutter siden):

Kommentaren var i og for seg over streken, men jeg regner med at mottakeren tåler såpass.

Jeg synes ingen skal utestenges. 

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (23 minutter siden):

Nei, ærlig talt. Sokk satt ned foten, og det med rette. Får være grenser for hvor mye enkelte skal "beskyttes" her inne. 

Anonymkode: 0be60...d1d

Skrevet

Legg ballen død. Etter noen tiår i psykiatrien preller det helt av om noen "diagnostiserer" meg med prefrontal demens 🙂

Skrevet
Grendel skrev (14 minutter siden):

Kommentaren var i og for seg over streken, men jeg regner med at mottakeren tåler såpass.

Jeg synes ingen skal utestenges. 

Hva den enkelte tåler eller ikke tåler kan ikke være avgjørende for hva som er greit å skrive, eller hva som er legitimt å reagere på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...