Gå til innhold

Deprimert eller normalt?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Lurer på om jeg er deprimert, eller kan jeg bli tom og energiløs av familiesituasjonen? Klarer ikke lenger gå ti tusen skritt og trøstespiser mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Definisjonen kommer vel an på varighet og intensitet. Har det vart i over to uker sammenhengende?

Anonymkode: bfc48...efe

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Definisjonen kommer vel an på varighet og intensitet. Har det vart i over to uker sammenhengende?

Anonymkode: bfc48...efe

Tror ikke det har vart i to uker, kanskje en uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Tristhet og sorg som kommer som naturlig reaksjon på stressende situasjoner i familie regnes ikke som depresjon, med mindre det vedvarer over 6 uker eller deromkring. Det har f.eks. litt å gjøre med at kan ikke bli sykmeldt for depresjon ved naturlig død (i høyere alder), men kan få velferdspermisjon.

Av hva jeg har lest du skriver før håper jeg virkelig situasjonen din blir bedre snart! ❤️

Du har, eller påtar deg, mye ansvar, så det er kanskje ikke mulig for deg å distansere deg?

Anonymkode: 21a26...6a9

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tristhet og sorg som kommer som naturlig reaksjon på stressende situasjoner i familie regnes ikke som depresjon, med mindre det vedvarer over 6 uker eller deromkring. Det har f.eks. litt å gjøre med at kan ikke bli sykmeldt for depresjon ved naturlig død (i høyere alder), men kan få velferdspermisjon.

Av hva jeg har lest du skriver før håper jeg virkelig situasjonen din blir bedre snart! ❤️

Du har, eller påtar deg, mye ansvar, så det er kanskje ikke mulig for deg å distansere deg?

Anonymkode: 21a26...6a9

Ok, får vel se det an noen uker da. 

jo takk for det ❤️ 

må nok bare stå i det nå  og verre skal det bli. 

Skrevet

Jeg tror det er en del av grunnlidelsen din. Trøstespisingen har nok også sine konsekvenser.

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (18 timer siden):

Lurer på om jeg er deprimert, eller kan jeg bli tom og energiløs av familiesituasjonen? Klarer ikke lenger gå ti tusen skritt og trøstespiser mye. 

Grunnlidelsen din først og fremst, samtidig virker familiesituasjonen din også inn. Husk på alt du har overlevd gjennom livet, det er ikke lite. Du er faktisk beinsterk. Minn deg selv på det. Kjøp deg et billig lydbok abbonement (mange gratis prøveperioder), plugg i noen ørepropper og begynn å gå. Aktivitet hjelper deg når du har det slik som nå. Et helv.... tiltak å komme i gang med det hjelper. Kanskje klarer du ikke 10 tusen, men du klarer kanskje 5 eller 8. Alt hjelper og du trenger koble av fra familegreiene akkurat nå.

Anonymkode: 1112d...767

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Grunnlidelsen din først og fremst, samtidig virker familiesituasjonen din også inn. Husk på alt du har overlevd gjennom livet, det er ikke lite. Du er faktisk beinsterk. Minn deg selv på det. Kjøp deg et billig lydbok abbonement (mange gratis prøveperioder), plugg i noen ørepropper og begynn å gå. Aktivitet hjelper deg når du har det slik som nå. Et helv.... tiltak å komme i gang med det hjelper. Kanskje klarer du ikke 10 tusen, men du klarer kanskje 5 eller 8. Alt hjelper og du trenger koble av fra familegreiene akkurat nå.

Anonymkode: 1112d...767

ja den står i full blomst nå tror jeg, er engstelig hele tiden. jo takk for det, det er mye å stå i nå. skulle ønske jeg klarte å koble av. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...