AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august Finnes det noen solskinnshistorier? Ungdommen min har havnet "utpå" og vi makter snart ikke mer. Anonymkode: b3fa0...64a 0 Siter
Glitter Skrevet 10. august Skrevet 10. august Det finnes, men det er dessverre ikke så mange av de. Da jeg var på Fossum så sa de at kun 20% er ennå rusfri 2 år etter behandling. Og min tidligere behandler sa at gjennomsnittlig er en person 9 ganger i behandling før det endelig går. Jeg har ikke kilder på dette, men det er hva jeg er fortalt i hvertfall. Skjønner godt dette er en vanskelig situasjon. Et minimum for at det skal gå er at ungdommen ønsker det selv. Jeg har generelt sett lite tro på suksess med tvang når det gjelder rus. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august nachnoo skrev (Akkurat nå): Hvor ung/gammel? Nærmer seg 16. Anonymkode: b3fa0...64a 0 Siter
psykedeliker Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ungdommen min har havnet "utpå" og vi makter snart ikke mer. Hva er problemet, helt spesifikt? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august psykedeliker skrev (55 minutter siden): Hva er problemet, helt spesifikt? At hen muligens ruser seg til døde. Anonymkode: b3fa0...64a 0 Siter
frosken Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 time siden): At hen muligens ruser seg til døde. Anonymkode: b3fa0...64a Får dere foreldre veiledning fra fagperson eller andre pårørende? Når det gjelder ungdom og rus, så ønsker vel alle foreldre at de skal unngå rus. Men så vet vi at ganske mange av dem utforsker rus (i ulik grad), og kanskje kan ensidig fokus på fullstendig rusfrihet være med på å ødelegge for en god prosess mot mindre rus. Hvordan lever ungdommen din i hverdagen? Hva gjør hen på dagtid og hvilke ønsker har hen selv? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august frosken skrev (6 minutter siden): Får dere foreldre veiledning fra fagperson eller andre pårørende? Når det gjelder ungdom og rus, så ønsker vel alle foreldre at de skal unngå rus. Men så vet vi at ganske mange av dem utforsker rus (i ulik grad), og kanskje kan ensidig fokus på fullstendig rusfrihet være med på å ødelegge for en god prosess mot mindre rus. Hvordan lever ungdommen din i hverdagen? Hva gjør hen på dagtid og hvilke ønsker har hen selv? Går ikke på skole, henger med feil venner. Anonymkode: b3fa0...64a 0 Siter
psykedeliker Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Går ikke på skole, henger med feil venner. Voksne folk eller jevnaldrende? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august psykedeliker skrev (1 minutt siden): Voksne folk eller jevnaldrende? Jevnaldrende og litt eldre enn det Anonymkode: b3fa0...64a 0 Siter
psykedeliker Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jevnaldrende og litt eldre enn det Hva ruser de seg på, og hvor foregår det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august psykedeliker skrev (9 minutter siden): Hva ruser de seg på, og hvor foregår det? Det de får tak i- jeg vet ikke hvor de ruser seg, men de stikker av hjemmefra i opptil en uke av gangen. Anonymkode: b3fa0...64a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.