Gå til innhold

Har noen erfaring med institusjon for rusbehandling for ungdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen solskinnshistorier? Ungdommen min har havnet "utpå" og vi makter snart ikke mer.

Anonymkode: b3fa0...64a

Skrevet

Det finnes, men det er dessverre ikke så mange av de. Da jeg var på Fossum så sa de at kun 20% er ennå rusfri 2 år etter behandling. Og min tidligere behandler sa at gjennomsnittlig er en person 9 ganger i behandling før det endelig går. 

Jeg har ikke kilder på dette, men det er hva jeg er fortalt i hvertfall. 

Skjønner godt dette er en vanskelig situasjon. 

Et minimum for at det skal gå er at ungdommen ønsker det selv. Jeg har generelt sett lite tro på suksess med tvang når det gjelder rus.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Hvor ung/gammel?

Nærmer seg 16.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ungdommen min har havnet "utpå" og vi makter snart ikke mer.

Hva er problemet, helt spesifikt?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (55 minutter siden):

Hva er problemet, helt spesifikt?

At hen muligens ruser seg til døde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At hen muligens ruser seg til døde.

Får dere foreldre veiledning fra fagperson eller andre pårørende? Når det gjelder ungdom og rus, så ønsker vel alle foreldre at de skal unngå rus. Men så vet vi at ganske mange av dem utforsker rus (i ulik grad), og kanskje kan ensidig fokus på fullstendig rusfrihet være med på å ødelegge for en god prosess mot mindre rus. Hvordan lever ungdommen din i hverdagen? Hva gjør hen på dagtid og hvilke ønsker har hen selv?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (6 minutter siden):

Får dere foreldre veiledning fra fagperson eller andre pårørende? Når det gjelder ungdom og rus, så ønsker vel alle foreldre at de skal unngå rus. Men så vet vi at ganske mange av dem utforsker rus (i ulik grad), og kanskje kan ensidig fokus på fullstendig rusfrihet være med på å ødelegge for en god prosess mot mindre rus. Hvordan lever ungdommen din i hverdagen? Hva gjør hen på dagtid og hvilke ønsker har hen selv?

Går ikke på skole, henger med feil venner. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Går ikke på skole, henger med feil venner.

Voksne folk eller jevnaldrende?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Voksne folk eller jevnaldrende?

Jevnaldrende og litt eldre enn det 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jevnaldrende og litt eldre enn det

Hva ruser de seg på, og hvor foregår det?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Hva ruser de seg på, og hvor foregår det?

Det de får tak i- jeg vet ikke hvor de ruser seg, men de stikker av hjemmefra i opptil en uke av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...