Gå til innhold

Er det det samme for deg om behandler eller mann eller kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid ønsket kvinnelig behandler, men er i en prosess i å finne privat behandler og tenker på hvordan det ville være å hatt en mann. Hva er dine erfaringer?

Anonymkode: 5a273...d94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid ønsket kvinnelig behandler, men er i en prosess i å finne privat behandler og tenker på hvordan det ville være å hatt en mann. Hva er dine erfaringer?

I bunn og grunn handler dte vel mer om relasjon og om hvilke metoder behandler arbeider etter, enn noens kjønn.

Anonymkode: 67af9...f5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I bunn og grunn handler dte vel mer om relasjon og om hvilke metoder behandler arbeider etter, enn noens kjønn.

Jeg kan vanskelig se for meg å bli trygg på en mann. Men det er gjerne bare meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man skal velge en privat psykolog eller psykiater så er det viktigere at du velger en som har spisskompetanse på akkurat ditt problem enn hvilket kjønn. Hva de spesialiserer seg i pleier de å skrive på de forskjellige nettsidene der man booker time. 

Anonymkode: 8faf7...0d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man skal velge en privat psykolog eller psykiater så er det viktigere at du velger en som har spisskompetanse på akkurat ditt problem enn hvilket kjønn. Hva de spesialiserer seg i pleier de å skrive på de forskjellige nettsidene der man booker time. 

Anonymkode: 8faf7...0d6

Takk for tips.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan vanskelig se for meg å bli trygg på en mann. Men det er gjerne bare meg. 

Javel, har du noe i bagasjen fra før så er det forståelig. Jeg ville valgt å fokusere på metoder, hva som er nyttig i forhold til hva du sliter med.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er helt samma, men jeg er positivt overraska over mye empati de kvinnelige behandlerne jeg har hatt har vist overfor meg som mann. De få mennene jeg har møtt har vært sykepleiere på innleggelser og de er også greie, mens psykiater på legevakt hadde iboende usikkerheter som han projiserte med bravado som en boligmegler. Synd vedkommende ikke har vært fanget opp ved observasjon og omplassert til et yrke der det er behov for og snakke folk ned.

Anonymkode: 0e942...ee2

Skrevet

Jeg foretrekker mann! (Er kvinne selv). Jeg føler det skaper en større profesjonell avstand, som jeg setter pris på. Med kvinner føler jeg ofte, eller frykter, at det blir en slags sammenligning, at de bruker eget liv som referanse og sammenligner meg opp mot det.

Jeg har opplevd det jeg tror er negative motoverføringsreaksjoner fra kvinnelige behandlere; at de har følt på misunnelse overfor meg og alt jeg har oppnådd i ung alder (men da jeg fortalte dette ble det scoret som misunnelse under narsissisme under en pf-utredning, så kanskje jeg tar feil).

Jeg føler menn møter meg med mer empati hvis jeg forteller om seksuelle overgrep, kanskje fordi det er veldig vanlig at kvinner har opplevd voldtekt, så bagatelliserer de det litt mer. Mens menn tar det mer på alvor fordi de sammenligner med seg selv, som aldri ville gjort noe sånt mot en kvinne.

Det kan hende det er fordi jeg har en ubevisst bias om at menn er dyktigere enn kvinner. Jeg føler i hvert fall på mer trygghet og tillit til de to mennene jeg tenker på, sammenlignet med tre kvinner jeg tenker på. Det har også vært to menn jeg ikke har spesielt imponert over, den ene var veldig uerfaren og den andre var litt uprofesjonell. 

Skrevet

Har ingen preferanser. Har møtt gode og dårligere av begge kjønn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...