Gå til innhold

"Virket/likte" du kognitiv terapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var strukturert, målrettet og nyttig. Savnet litt å gå i dybden. 

Anonymkode: bd610...41d

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva slags problemstilling du hadde? Jeg fikk avslag på kognitiv terapi fordi jeg var så innesluttet og i alarmberedskap av vonde følelser i møte med nye behandlere.

Anonymkode: 55c1b...f49

AnonymBruker
Skrevet

Akutt krise/traumer/tung depresjon/angst ++ , svært god hjelp av metoden.

Anonymkode: 9fe46...8d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hva slags problemstilling du hadde? Jeg fikk avslag på kognitiv terapi fordi jeg var så innesluttet og i alarmberedskap av vonde følelser i møte med nye behandlere.

Det var depresjon og unnvikende pf. Hva fikk du i stedenfor?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det var depresjon og unnvikende pf. Hva fikk du i stedenfor?

Jeg ble dårligere av samtaleterapi så jeg skrev meg selv ut da jeg så i journalen min at de hadde vurdert tvangsinnleggelse. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, men kjører på med jobb og håper jeg kan legge det bak meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble dårligere av samtaleterapi så jeg skrev meg selv ut da jeg så i journalen min at de hadde vurdert tvangsinnleggelse. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, men kjører på med jobb og håper jeg kan legge det bak meg.

Hva gikk samtaleterapien din ut på? 

Jeg har også "samtaler" men føler meg også dårligere av dem fordi jeg forteller om at det går ganske dårlig, så prater vi om det og konstaterer at det ikke er bra, et tidsspørsmål før jeg ikke klarer stå i alt, osv. Og så er timen over. "Vil jeg ha ny time?"

Det forsterker følelsen jeg har av at jeg ikke spiller så stor rolle. Riktignok har jeg blitt tilbudt innleggelse, så er vel ikke det at probeleme anses som så små, men jeg vil heller ha behandling der man faktisk jobber med noe konkret enn å bare fortelle noen parallelt med at verden går under, uten at jeg egentlig får noen verktøy til å endre noe. Forstår ikke vitsen med å bare fortelle ting? Det at noen holder ut det jeg sier, eller "container" det som det blir sagt, forstår jeg ikke hvordan skal hjelpe videre... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vondt å høre. Vet du hva som gjorde deg verre? Kanskje det ble verre før det ble bedre?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Vondt å høre. Vet du hva som gjorde deg verre? Kanskje det ble verre før det ble bedre?

Er vel noe med dyp skam som jeg aldri klarte å komme over under stabiliseringa, og å bli utfordret på å snakke ærlig om selve meg og å prøve å gjøre det uten at tårene tok over. Hadde ikke noe i mot behandlerne, men i møte med dem opplevdes de som bare onde og ute etter meg.

AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...