Gå til innhold

Kan DPS henvise til DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble henvist til DPS avdeling korttids og krisebehandling fordi jeg trenger ny medisinvurdering for bipolar (er ikke i krise). Men så er saken at jeg har noen utfordringer i relasjoner, med mye ambivalens og fram og tilbake, som delvis nok kommer av bipolaren men også tror jeg ting i personligheten. Så jeg har lenge tenkt at jeg kanskje kunne få terapi for dette. Jeg ser at den poliklinikken jeg skal til tilbyr 10 timer med metkognitiv eller kogntiv terapi, men det har jeg dessverre liten tro på (fikk metakognitiv for depresjon for noen år tilbake uten at det hjalp). Men jeg ser en annen avdeling av samme DPS tilbyr psykodynamisk og ISTDP.

Kan jeg be behandleren på korttids henvise meg dit? Og hvordan kan jeg forklare uten å fornærme at jeg ikke vil ha behandlingen de tilbyr, men noe annet? 

Anonymkode: 85a63...58a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...