Gå til innhold

Behandler som også sliter med spiseforstyrrelse som skal hjelpe pasient som sliter med det samme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å ha en behandler som sliter med spiseforstyrrelse som skal hjelpe en pasient som også sliter med det? Om det er relevant er det overspising det gjelder. I følge behandler har hun slitt mer med det før, men blitt bedre, men sliter fortsatt i perioder. 

Hva tenker dere her? Er det utelukkende positivt at behandler sliter med det samme og er åpen om det eller er der noen negative sider også?

Anonymkode: 6fa78...3a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva tenker dere om å ha en behandler som sliter med spiseforstyrrelse som skal hjelpe en pasient som også sliter med det? Om det er relevant er det overspising det gjelder. I følge behandler har hun slitt mer med det før, men blitt bedre, men sliter fortsatt i perioder. 

Hva tenker dere her? Er det utelukkende positivt at behandler sliter med det samme og er åpen om det eller er der noen negative sider også?

Fortalte hun deg dette åpent?

Anonymkode: 4140f...eb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fortalte hun deg dette åpent?

Anonymkode: 4140f...eb2

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det var litt uheldig å fortelle om det. 

Anonymkode: 850eb...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Når terapeuten sier ting som dette kalles det selvavsløring. Det kan ha både positive og negative sider, men når terapeuten fortalte om det var motivasjonen hennes høyst sannsynlige de positive sidene. Hun ville sannsynligvis at du skulle vite at hun kjenner til problemet fra innsiden, svekke eventuell skam du føler rundt det og gi håp om bedring. 

Anonymkode: 55da3...2ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det var litt uheldig å fortelle om det. 

Anonymkode: 850eb...ef8

Hvorfor tenker du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette en behandler som jobber på DPS eller går du til rådgivning hos enten ROS eller SPISFO? Hvis du går til rådgivning hos en av disse interesseorganisasjonene, så er det vanlig at de som jobber der har egenerfaring og det de holder på med er en form for likemannasarbeid også. Dersom du er ny pasient på DPS og behandler etter kort tid forteller at vedkommende selv sliter med spiseforstyrrelse, så er jeg usikker på om jeg synes det er så hensiktsmessig. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Er dette en behandler som jobber på DPS eller går du til rådgivning hos enten ROS eller SPISFO? Hvis du går til rådgivning hos en av disse interesseorganisasjonene, så er det vanlig at de som jobber der har egenerfaring og det de holder på med er en form for likemannasarbeid også. Dersom du er ny pasient på DPS og behandler etter kort tid forteller at vedkommende selv sliter med spiseforstyrrelse, så er jeg usikker på om jeg synes det er så hensiktsmessig. 

Hun jobber i kommunen, og jeg hadde vel snakket med henne i ett par uker før hun fortalte det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun jobber i kommunen, og jeg hadde vel snakket med henne i ett par uker før hun fortalte det. 

Da tenker jeg at det verken er negativt eller positivt i seg selv at hun har fortalt deg det. Jeg ville basert vurderingen min på hvordan du for øvrig opplever samtalene med henne og om du synes det hjelper deg i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (51 minutter siden):

Da tenker jeg at det verken er negativt eller positivt i seg selv at hun har fortalt deg det. Jeg ville basert vurderingen min på hvordan du for øvrig opplever samtalene med henne og om du synes det hjelper deg i hverdagen. 

Ja, det var ett klokt råd. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...