Gå til innhold

Lege som skulle ringe har ikke ringt.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg har ventet på telefon i hele dag fra legen til min mor, snakket med henne i går og hun skulle ringe meg i dag sa hun. Kan hun ha vært i min journal og lest at jeg sliter psykisk og derfor ikke tar meg seriøst? Jeg begynner jo å lure, jeg er jo ikke så fjern at jeg finner på ting men kanskje hun tror det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere ganger ventet på telefon fra leger som skulle ringe, og har måttet sende påminnelser, tror bare de er veldig travle. Det er litt dårlig, men jeg har aldri tenkt at det er fordi de ikke tar meg seriøst.

stjernestøv
Skrevet
Ekstra skrev (5 minutter siden):

Jeg har flere ganger ventet på telefon fra leger som skulle ringe, og har måttet sende påminnelser, tror bare de er veldig travle. Det er litt dårlig, men jeg har aldri tenkt at det er fordi de ikke tar meg seriøst.

ok, kanskje hun ikke fikk tid i dag da men det er jo dårlig siden jeg har ventet siden åtte i dag tidlig, var jo så spent på om hun kunne gjøre noe for min mor og det haster jo. men var vel ikke så viktig da likevel eller kanskje hun har glemt det? De har jo mye å gjøre de legene. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har opplevd å få telefon fra lege så sent som kl 19, så det er ikke umulig at hun fortsatt kan ringe i dag. 

Men presiserte du hvor viktig det var å få snakket med henne da du tok kontakt, eller kan hun ha undervurdert situasjonen? 

Anonymkode: cce8d...057

Ok. Ja samme legen har ringt min mann klokken fem men jeg mister jo litt troen nå. 

Ja hun sa at dette var alvorlig så det haster jo. hvis ikke hun tror jeg har fått et psykotisk gjennombrudd da siden jeg har psykose diagnose, men hvordan kan hun vite det? 

stjernestøv
Skrevet

Er jeg ikke kompetent fordi jeg sliter psykisk? hun behandlet meg helt vanlig i går og i dag har hun ikke ringt. 

Skrevet
stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Ok. Ja samme legen har ringt min mann klokken fem men jeg mister jo litt troen nå. 

Ja hun sa at dette var alvorlig så det haster jo. hvis ikke hun tror jeg har fått et psykotisk gjennombrudd da siden jeg har psykose diagnose, men hvordan kan hun vite det? 

Stjernestøv; jeg synes det er helt på sin plass at du ringer legen og sier at du befinner deg i en svært vanskelig situasjon og har behov for hennes hjelp. (Jeg tror du har hele dol i ryggen!). Det er en så krevende situasjon du står i, og nettopp pga din psykehistorie er det ekstra viktig å motta bistand fra for eksempel fastlegen. Jeg støtter de over her i tråden som skriver at legene har lange dager og gjerne ringer sent. Men for all del: ta kontakt og understrek at du trenger hennes bistand nå. Lykke til😃For øvrig håper jeg du får benyttet skjemaet som @laban sendte. Det hun skriver om mulighetene er viktig, og sannsynligvis det beste forslaget til løsning slik situasjonen er i din familie nå. Hold ut som best du kan👍

emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Er jeg ikke kompetent fordi jeg sliter psykisk? hun behandlet meg helt vanlig i går og i dag har hun ikke ringt. 

Det kan ha kommet noe i veien.  Kan du ringe legekontoret i morgen å minne henne på at hun skulle ringe?

Har selv opplevd at legen har ringt meg opp igjen ved 20 tiden istedenfor da han skulle på ettermiddagen. 

stjernestøv
Skrevet
bibben skrev (2 minutter siden):

Stjernestøv; jeg synes det er helt på sin plass at du ringer legen og sier at du befinner deg i en svært vanskelig situasjon og har behov for hennes hjelp. (Jeg tror du har hele dol i ryggen!). Det er en så krevende situasjon du står i, og nettopp pga din psykehistorie er det ekstra viktig å motta bistand fra for eksempel fastlegen. Jeg støtter de over her i tråden som skriver at legene har lange dager og gjerne ringer sent. Men for all del: ta kontakt og understrek at du trenger hennes bistand nå. Lykke til😃For øvrig håper jeg du får benyttet skjemaet som @laban sendte. Det hun skriver om mulighetene er viktig, og sannsynligvis det beste forslaget til løsning slik situasjonen er i din familie nå. Hold ut som best du kan👍

legesenteret er jo stengt nå så da må jeg jo ringe i morgen tidlig til dem igjen og mase, liker ikke det heller. Syns det var dårlig at hun ikke ringte og jeg blir litt vrak av alt det her. 

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (5 minutter siden):

Det kan ha kommet noe i veien.  Kan du ringe legekontoret i morgen å minne henne på at hun skulle ringe?

Har selv opplevd at legen har ringt meg opp igjen ved 20 tiden istedenfor da han skulle på ettermiddagen. 

Ja det kom noe i veien i går og, noe akutt men da ringte hun og beklaget det. Kanskje hun har helt glemt det tror du? 

Ja jeg tar jo telefonen med meg over alt nå og men begynner å miste håpet. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

legesenteret er jo stengt nå så da må jeg jo ringe i morgen tidlig til dem igjen og mase, liker ikke det heller. Syns det var dårlig at hun ikke ringte og jeg blir litt vrak av alt det her. 

Stjernestøv; har du anledning til å kontakte legen og kontoret via E-konsultasjon? Noen legekontor opererer med det og da leser legen gjerne utenom ordinær arbeidstid. Jeg har fått svar hos min lege kl. 23 søndag kveld bare for å nevne et eksempel. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av og til må man rett og slett bare mase. 

Anonymkode: cce8d...057

Ok, får ringe i morgen tidlig da. 

stjernestøv
Skrevet
bibben skrev (1 minutt siden):

Stjernestøv; har du anledning til å kontakte legen og kontoret via E-konsultasjon? Noen legekontor opererer med det og da leser legen gjerne utenom ordinær arbeidstid. Jeg har fått svar hos min lege kl. 23 søndag kveld bare for å nevne et eksempel. 

Det er min mor sin lege dette så har ikke mulighet til det, men mulig jeg kan skrive en melding til de som tar imot telefoner. skal inn å se. 

stjernestøv
Skrevet
bibben skrev (9 minutter siden):

det var ikke noe sånt, må nok ringe i morgen uff. Hun har vel ikke gjort det hun skulle heller da, frustrerende. 

emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ja det kom noe i veien i går og, noe akutt men da ringte hun og beklaget det. Kanskje hun har helt glemt det tror du? 

Ja jeg tar jo telefonen med meg over alt nå og men begynner å miste håpet. 

Hun kan ha så mye å gjøre at det har blitt glemt eller at noe annet har skjedd.  Hvis du ikke hører noe i kveld, så ringer du legen i morgen.

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (5 minutter siden):

Hun kan ha så mye å gjøre at det har blitt glemt eller at noe annet har skjedd.  Hvis du ikke hører noe i kveld, så ringer du legen i morgen.

Ok. Jeg liker ikke å vente på telefoner, har telefonskrekk og så dette er ikke greit. er alltid redd for å si noe feil. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg har ventet på telefon i hele dag fra legen til min mor, snakket med henne i går og hun skulle ringe meg i dag sa hun. Kan hun ha vært i min journal og lest at jeg sliter psykisk og derfor ikke tar meg seriøst? Jeg begynner jo å lure, jeg er jo ikke så fjern at jeg finner på ting men kanskje hun tror det? 

stjernestøv skrev (59 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at din mors fastlege har noen som helst mulighet til å gå inn på din journal og få vite ting om deg, så det kan du nok ta helt med ro. 

Jeg synes du er tøff og sterk som står i alt dette nå. Håper ting vil løse seg snart ❤️ 

stjernestøv
Skrevet
Vendi skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at din mors fastlege har noen som helst mulighet til å gå inn på din journal og få vite ting om deg, så det kan du nok ta helt med ro. 

Jeg synes du er tøff og sterk som står i alt dette nå. Håper ting vil løse seg snart ❤️ 

Ok da skal jeg prøve å roe meg ang det så får jeg ringe i morgen tidlig. 

Jo takk for det ❤️ Det håper jeg også for det er litt for mye nå merker jeg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok da skal jeg prøve å roe meg ang det så får jeg ringe i morgen tidlig. 

Jo takk for det ❤️ Det håper jeg også for det er litt for mye nå merker jeg. 

Det er forståelig at det er mye nå. ❤️

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Det er forståelig at det er mye nå. ❤️

Jo takk for det ❤️ klarer ikke se på noe heller, er bare helt på tuppe. 

Skrevet
stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Jeg liker ikke å vente på telefoner

Du har skrevet mange tråder her når du f.eks. har mistenkt sykepleieren for å ha personlige motiver for å la være å ringe deg eller komme til avtalt tid. Det har aldri blitt bekreftet, det har alltid hatt en naturlig forklaring.

stjernestøv skrev (1 time siden):

Er jeg ikke kompetent fordi jeg sliter psykisk?

Legen til moren vet vel ikke så mye om deg. Jeg er helt sikker på at hun ikke bruker tiden på å forsøke ¨finne en grunn for å la være å gjøre det som må gjøres.   

stjernestøv skrev (56 minutter siden):

Hun har vel ikke gjort det hun skulle heller da, frustrerende. 

Nå fikk hun ikke verdens enkleste oppgave, det er ikke sikkert hun har noen resultater som hun kan gi deg etter én dag. Internt i helsevesenet får man også ofte beskjed om å ta kontakt et annet sted eller at man skal bli ringt tilbake, uten at det skjer så fort. Hun velger kanskje å vente med å ringe deg til hun faktisk har noe å fortelle. Det tar tid å ringe opp og forklare at hun ikke vet noe ennå, også. Hun kan ikke vite at du tar det som et personlig løftebrudd, de har mange hastesaker og travle dager. 

Jeg har stor forståelse for at du står i mye nå. Men ikke tro at alle ventetider og skuffende reaksjoner har noe med deg å gjøre. Jeg vet ikke hvordan det er i akkurat din kommune, men mange steder er det dessverre svært mange som venter på løsninger under frustrerende forhold. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...