Gå til innhold

Kronisk vrangforestillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva vil egentlig kronisk vrangforestillinger si?

Jeg er ikke psykotisk det mente i hvertfall sykepleieren min. Men overlegen skrev i innkomstsamtale sa jeg hadde kjent, kronisk vrangforestilling. 

Hva vil det si?  @nachnoo

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være dine tanker om universet som regnes som kroniske vrangforestillinger?

Skrevet

Kanskje betyr det at du har vrangforestillinger som ikke lar seg korrigere/blir borte, tross medisiner? 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (43 minutter siden):

Hva vil egentlig kronisk vrangforestillinger si?

Jeg er ikke psykotisk det mente i hvertfall sykepleieren min. Men overlegen skrev i innkomstsamtale sa jeg hadde kjent, kronisk vrangforestilling. 

Hva vil det si?  @nachnoo

kronisk er jo kronisk. 

Skrevet
Vhanja skrev (1 time siden):

Kan det være dine tanker om universet som regnes som kroniske vrangforestillinger?

Ja det er det han sikter til. Men vet ikke om han da mener jeg er psykotisk. Tror ikke det selv. 

Vendi skrev (1 time siden):

Kanskje betyr det at du har vrangforestillinger som ikke lar seg korrigere/blir borte, tross medisiner? 

Ja mulig det? Men synes det er litt prematurt å kalle det kronisk. 

stjernestøv skrev (35 minutter siden):

kronisk er jo kronisk. 

Jo, men synes det er for tidlig å kalle det det. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (33 minutter siden):

Ja det er det han sikter til. Men vet ikke om han da mener jeg er psykotisk. Tror ikke det selv. 

Ja mulig det? Men synes det er litt prematurt å kalle det kronisk. 

Jo, men synes det er for tidlig å kalle det det. 

Hvor lenge har det vart da? Det er vel vanlig å si at noe er kronisk dersom det varer over 6 mnd? Det gjelder i alle fall en del ting i helsevesenet.

Anonymkode: e8d23...14f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor lenge har det vart da? Det er vel vanlig å si at noe er kronisk dersom det varer over 6 mnd? Det gjelder i alle fall en del ting i helsevesenet.

Anonymkode: e8d23...14f

Har vart en stund. Det visste jeg ikke. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

kronisk er jo kronisk. 

Ofte ville det vært bedre å si at symptomene/sykdommen er langvarig. Det betyr ikke at tilstanden nødvendigvis ikke kan bli bedre. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (7 minutter siden):

Ofte ville det vært bedre å si at symptomene/sykdommen er langvarig. Det betyr ikke at tilstanden nødvendigvis ikke kan bli bedre. 

Okay. Føler i hvert fall at min sykdom er kronisk og de har nok sagt det og, kronisk sykdom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...