Gå til innhold

Tanker som ikke gir mening?

Anbefalte innlegg

Drikkeflaska
Skrevet

Jeg har de siste dagene opplevd et voldsomt tankekjør, men bare en masse ord som ikke hører sammen. Setninger eller ord som ikke handler om noe eller ikke gir mening. Det er utrolig slitsomt. Jeg bar bipolar lidelse og er i depressiv fase nå. Mye sliten, veldig flatt humør. Det er verst når jeg skal sove, for da kan jeg ikke distrahere meg med noe annet og da bare kommer disse ordene eller setningene i full fart, uten sammenheng. Er det noen som har noen tanker om hva dette er, og råd om hva jeg kan gjøre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det samme i perioder med mye stress/depresjon, spesielt om kvelden slik som deg. Særlig hvis jeg har hatt en stressende dag, eller gjort mye som har krevd mye hjernekapasitet. Tankene mine kan da bli et eneste stor sammensurium av ord som ikke hører sammen. Akkurat slik du beskriver, et usammenhengende tankekjør av setninger som overhodet ikke gir mening. Har også bipolar lidelse. Jeg har bare tenkt at det er fordi jeg er alt for sliten i hodet til å tenke skikkelig, eller strukturere tankene mine. Jeg kan også begynne å snuble litt i setningene mine når jeg snakker, si/skrive feil ord, stokke om på ordene i en setning osv. Tror egentlig ikke det er unormalt når man er veldig sliten i hodet. Husker jeg og noen fra studiet satt en dag (i en krevende periode) med noen vanskelige fysikkoppgaver og til slutt satt vi alle og lo av ingenting, mistet ofte tråden, sa meningsløse ting og snakket i setninger som ikke ga mening i det hele tatt. Emnet var på engelsk, og foreleseren var tysk så vi begynte å blande språk i tillegg. De siste oppgavene vi gjorde var totalt blottet for logisk tenkning. Så det er nok helt normalt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...