Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk avslag på søknad DPS pga omfattende og langvarig behandling tidligere  der og at vanskene mine nå er grunnet livsbelastninger. 

Hvordan stiller det seg å søke privat hjelp (jeg strever)?Vil privat behandler synes jeg er rar som ønsker mer hjelp?

@nachnoo

Anonymkode: 622ea...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Private er helt vant med at selv gode søknader får avslag i det offentlige.  Det er bare å søke privat 😀

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (36 minutter siden):

Private er helt vant med at selv gode søknader får avslag i det offentlige.  Det er bare å søke privat 😀

Åh, det var beroligende å lese. Jeg er så redd for at det jeg opplever ikke skal oppleves gyldig av behandler. At det ikke skal være "nok". 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk avslag på søknad DPS pga omfattende og langvarig behandling tidligere  der og at vanskene mine nå er grunnet livsbelastninger. 

Hvordan stiller det seg å søke privat hjelp (jeg strever)?Vil privat behandler synes jeg er rar som ønsker mer hjelp?

@nachnoo

Jeg også får avslag hos DPS men jeg fikk komme inn hos psykiater (avtalespesialist). Det er en privatpraktiserende med avtale med det offentlige slik at jeg betaler vanlig egenandel.

DPS sa faktisk at jeg kunne få ny utredning hos dem men da jeg ble henvist ga de meg avslag i løpet av 24t :P

Endret av Ftss
psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er så redd for at det jeg opplever ikke skal oppleves gyldig av behandler.

Behandlere vektlegger ikke sin egen subjektive opplevelse, men forholder seg til den jobben de skal gjøre. Hvorfor mistror så mange pasienter behandlernes profesjonelle integritet (hvis det ikke er spesifikke grunner til det)?

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet

Behandlerne er jo mennesker de også og kan ikke unngå å vurdere pasienter ulikt eller tilbakeføre følelser. Hvorfor er du så sikker på at de har uangripelig integritet? Jeg har møtt psykiatere som fnyser av meg, bare for å bli akuttinnlagt av en annen neste dag.

TS opplever at DPS prioriterer nye tilfeller fremfor gamle, akkurat som man kan forvente når det ikke bemidles godt nok. De er vel tilbøyelige til å henvise til avtalespesialister under "avklart tilstand".

Anonymkode: 7d5f4...a16

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du så sikker på at de har uangripelig integritet?

Jeg har ikke sagt at behandlere (alltid) har uangripelig integritet, det er en helt annen diskusjon. Men som pasient skal man ikke måtte ta uhensiktsmessige forbehold eller holde noe tilbake for å ta hensyn til eventuelle integritetssvikter.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje satt på spissen, men det du skrev antyder overraskende høy tiltro til behandlere, og jo, en del av at pasienten skal ta ansvar for egen progresjon kan fort innebære å stille spm (eller mistro) ved om behandleren faktisk forholder seg til jobben slik de skal gjøre. For oss som blir kasteball og svingdørspasient er det jo ingen av behandlerne våre som gjør jobben sin.

Anonymkode: 7d5f4...a16

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...