Gå til innhold

Har kommunen kontaktet fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar regelmessig blodprøver hos fastlegen pga ene medisinen jeg bruker og denne gangen spurte han: "Hvordan går det?.... Hva med negative tanker og selvmordstanker?..." Og jeg har ikke fått det spørsmålet andre ganger jeg har vært der. Lurer bare derfor på om kanskje kommunen har kontaktet fastlegen min og fortalt det jeg sa sist jeg hadde time der? Eller ville de ha sagt at de gjorde det hvis de hadde gjort det?

Anonymkode: cc676...a81

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tar regelmessig blodprøver hos fastlegen pga ene medisinen jeg bruker og denne gangen spurte han: "Hvordan går det?.... Hva med negative tanker og selvmordstanker?..." Og jeg har ikke fått det spørsmålet andre ganger jeg har vært der. Lurer bare derfor på om kanskje kommunen har kontaktet fastlegen min og fortalt det jeg sa sist jeg hadde time der? Eller ville de ha sagt at de gjorde det hvis de hadde gjort det?

Kommunen kontaktet legen min en gang jeg hadde vondt i ryggen uten at jeg visste det, fikk telefon fra legen ang ryggen. Helt teit. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Kommunen kontaktet legen min en gang jeg hadde vondt i ryggen uten at jeg visste det, fikk telefon fra legen ang ryggen. Helt teit. 

Ja, det er skikkelig teit. Hvis de tar kontakt burde de være ærlig og si det synes jeg!

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er skikkelig teit. Hvis de tar kontakt burde de være ærlig og si det synes jeg!

Ja sånt burde de si. 

Skrevet
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Ja sånt burde de si. 

Føler meg på en måte litt forrådt... Ja, hvis det faktisk stemmer at de har kontaktet fastlegen da. Burde jeg spørre dem om de har det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Føler meg på en måte litt forrådt... Ja, hvis det faktisk stemmer at de har kontaktet fastlegen da. Burde jeg spørre dem om de har det?

Skjønner muligens tankegangen. Hvis det er blitt gjort, vil jeg tippe det er fordi de vil "dele ansvaret" de føler for deg med legen din. På den måten slipper de å sitte med alt selv, men det gir også deg flere aktører å spille på. Er det ikke litt betryggende at også fastlegen din vet om din situasjon? Til syvende og sist vil jeg tro at det er hen som har det overordnede ansvaret for deg uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis de tar kontakt burde de være ærlig og si det synes jeg!

Du finner svaret i journalen hos fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...