Gå til innhold

Hvor mange her går i privat behandling hos psykiater/psykolog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gått og hvor mye koster en time (45 min)? Jeg vurderer å starte opp, ser på ulike behandlere på nettet. Ser at timene koster 1450 kr.

Anonymkode: c4009...a25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått 2 ganger, 60 min koster 2300,-. Foreløpig er jeg ikke positivt overrasket slik jeg forventet å bli. Prøver en gang til. 

Anonymkode: 61b3d...798

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har gått 2 ganger, 60 min koster 2300,-. Foreløpig er jeg ikke positivt overrasket slik jeg forventet å bli. Prøver en gang til. 

Anonymkode: 61b3d...798

Vil du utdype?

AnonymBruker
Skrevet

Andre som vil svare? Jeg har nå forespørsel til en privat behandler. Spent på svar.

Skrevet

Fordelen med privat behandling er at du i større grad kan velge både behandler og terapiform, men ulempen er (foruten kostnaden) at uten en henvisning kan det være litt krevende å ha den rette "bestillingen".

Da jeg gikk til privat behandling sist hadde jeg 10 timer hos psykolog dekket av helseforsikringen. Jeg gjorde en del forarbeid og fant et senter som drev med metakognitiv terapi, la fram problemstillingen og spurte om dette var noe de mente de kunne løse i løpet av 10 timer. Det fikk de faktisk til, og det var jo bra.

Dessverre finner du en del "snakkere" blant privatpraktiserende (sikkert offentlige også) behandlere, hvor du blir gående i evighetsterapi som ikke går framover, og timene går med til å snakke om alle utfordringene som har skjedd siden sist. Det hjelper lite, og blir ekstremt dyrt i lengden. Sørg for å ha en klar plan over hvor lenge behandleren forventer at du skal gå der, og har du ikke framdrift, så vurder en annen.

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (13 timer siden):

Fordelen med privat behandling er at du i større grad kan velge både behandler og terapiform, men ulempen er (foruten kostnaden) at uten en henvisning kan det være litt krevende å ha den rette "bestillingen".

Da jeg gikk til privat behandling sist hadde jeg 10 timer hos psykolog dekket av helseforsikringen. Jeg gjorde en del forarbeid og fant et senter som drev med metakognitiv terapi, la fram problemstillingen og spurte om dette var noe de mente de kunne løse i løpet av 10 timer. Det fikk de faktisk til, og det var jo bra.

Dessverre finner du en del "snakkere" blant privatpraktiserende (sikkert offentlige også) behandlere, hvor du blir gående i evighetsterapi som ikke går framover, og timene går med til å snakke om alle utfordringene som har skjedd siden sist. Det hjelper lite, og blir ekstremt dyrt i lengden. Sørg for å ha en klar plan over hvor lenge behandleren forventer at du skal gå der, og har du ikke framdrift, så vurder en annen.

Føler det er lettere å få hjelp av en privat psykolog nettopp pga det at man selv kan styre hva man behøver hjelp med og en god psykolog finner vel ut og skjønner underveis også hva man behøver 

Anonymkode: 3d235...790

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Føler det er lettere å få hjelp av en privat psykolog nettopp pga det at man selv kan styre hva man behøver hjelp med og en god psykolog finner vel ut og skjønner underveis også hva man behøver 

Anonymkode: 3d235...790

Det er nok mange dyktige private psykologer.

AnonymBruker
Skrevet

Bedre å gå 10 ganger til en behandler som faktisk kan sakene sine og er spesialisert i akkurat din problematikk enn å gå til dps i årevis uten å bli bedre i det hele tatt. 

Anonymkode: a96c8...36c

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg har timer med en privat psykolog i et annet land over FaceTime. Fordelen med det er at du kan finne akkurat den terapiformen du ønsker og at det nesten alltid vil være billigere. Jeg betaler $50 per time (ca. 500 norske med dagens kurs), med andre ord omtrent en tredjedel av hva jeg ville betalt her. Bakdelen er at vi må bruke engelsk og at vi ikke er i samme rom.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (2 minutter siden):

Jeg har timer med en privat psykolog i et annet land over FaceTime. Fordelen med det er at du kan finne akkurat den terapiformen du ønsker og at det nesten alltid vil være billigere. Jeg betaler $50 per time (ca. 500 norske med dagens kurs), med andre ord omtrent en tredjedel av hva jeg ville betalt her. Bakdelen er at vi må bruke engelsk og at vi ikke er i samme rom.

Godt tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...