Gå til innhold

Gå fra DPS til privat psykolog uten å ta med epikrisen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å starte med blanke ark . Yey or ney? @nachnoo

Anonymkode: 35ec6...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt første samtale med pasienten før jeg leste epikrisen. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Jeg ville hatt første samtale med pasienten før jeg leste epikrisen. 

Jeg skal ikke nevne den og se om han gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan DPS sende epikrise direkte til privat behandler eller må jeg skrive den ut hjemme fra helsenorge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kan DPS sende epikrise direkte til privat behandler eller må jeg skrive den ut hjemme fra helsenorge?

Kan sende direkte. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Kan sende direkte. 

Takk.

AnonymBruker
Skrevet

Andre meninger?

AnonymBruker
Skrevet

Blir du viderehenvist fra DPS får de nok epikrisen via henvisningsbrevet.
Om du har kontroll over det selv, og du har fått plass og uansett har timer til gode er det jo ingenting å tape på å gi dem epikrisen på slutten av første time. Hvorfor overtenke dette? Virker som du har lyst til å ta kontroll over livet ditt.

Anonymkode: 44b76...a0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Blir du viderehenvist fra DPS får de nok epikrisen via henvisningsbrevet.
Om du har kontroll over det selv, og du har fått plass og uansett har timer til gode er det jo ingenting å tape på å gi dem epikrisen på slutten av første time. Hvorfor overtenke dette? Virker som du har lyst til å ta kontroll over livet ditt.

Jeg er ikke henvist via DPS, dette er helprivat. Jeg oversender og grubler på det meste nå. Hva mener du med at jeg har lyst til å ta kontroll over livet? Skjønte ikke helt.

AnonymBruker
Skrevet

At du har lyst til å kontroll over prosessen og eie hvordan du fremstår, det gjør også lettere for deg å starte med litt blanke ark. Det er sikkert ikke lurt å forkaste epikrise, men om du kommer deg dit tenker jeg for all del at du har all rett til å representere deg selv uten at psykologen får bygget opp noe særlig forhåndsinntrykk som kan være fastlåst av DPS og i deres epikrise. Jeg tror denne rekkefølgen har noe å si. Om epikrisen har noe vesentlig å tilføye, så får den nye psykologen det uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på eget initiativ tatt kontakt med privat psykolog og det har ikke vært et tema en gang med dps. Har ikke noen grunn for å nevne det egentlig. Er irrelevant og jeg trenger jo en bedre støtte enn jeg fikk på dps

er sterkt uenig i deres opplegg 

Anonymkode: 15f18...733

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har på eget initiativ tatt kontakt med privat psykolog og det har ikke vært et tema en gang med dps. Har ikke noen grunn for å nevne det egentlig. Er irrelevant og jeg trenger jo en bedre støtte enn jeg fikk på dps

er sterkt uenig i deres opplegg 

Anonymkode: 15f18...733

Kan jeg spørre hvilken problemstilling du har?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...