Gå til innhold

Var det helt nødvendig å spørre om selvmordstanker her eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De gangene det har kommet opp har det som oftest blitt umiddelbar innleggelse når de får meg det ut av meg. Men jeg får sånn dårlig samvittighet og vond smak i munnen av at om jeg er ærlig så tror de bare jeg er ute etter oppmerksomhet enda disse tankene dukker opp av ren nødvendighet når jeg er alene, slik at jeg er ikke sikker på hva jeg tenker lenger.

Anonymkode: 5448a...9a4

forstår jeg deg slik at du egentlig blir tolket feil av helsepersonell?

Du nevner tanker som er til stede av ren nødvendighet. Jeg får assosiasjon til tvang/beskyttelsestanker... for å gjøre det mer uutholdelig å være alene (som du nevner).

Uansett, før du ev. åpner opp for slike temaer, tenker jeg det er viktig at helsepersonell får vite om hvordan du har det til vanlig når du er alene. Kanskje trenger du svært direkte spørsmål? Det kan være lett å vri seg unna om spørsmål stilles feil.

Dette må i så fall helsepersonell få vite om, for å kunne hjelpe deg best mulig. Heldigvis er de ikke tankelesere...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønte jeg omtrent ikke noe av. Jeg får de tankene fordi det føles altfor håpløst og det hjelper ikke særlig med terapi og blir uutholdelig å fortsette å gå rundt på autopilot. Å være alene håndterer jeg fint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det går ikke på at man ikke forstår akkurat ordet adekvat, det er bare ekstremt rart å snakke til en pasient med nomenklatur! og, det er vanlig blant folk som prøver å fremstå som kjent med et fag uten å faktisk være det mens de googler alt selv, så jo, det er rart. Går ikke til vennene mine og bruker rare eller marginalt vanlig ord bare for å be dem google det.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet godt hva det betyr og at det er alminnelig på engelsk. Ellers har jeg aldri sett det brukt i annet enn veldig formelle settinger eller i journalen min fra akuttmedisinsk. Det er ikke normalt å bruke på folkemunne.

Adekvat er da et helt vanlig uttrykk. Jeg bruker det ofte selv også i møte med unge. Man skal ikke bruke vanskelige faguttrykk, men adekvat er et vanlig norsk ord som brukes i dagliglivet. Å ikke bruke ord som det vil være fordummende. Jeg tenker at du skal være glad for at du nå vet betydningen og hvordan det kan brukes.

Anonymkode: 6c5ab...849

AnonymBruker
Skrevet

Adekvat er ett vanlig ord. Men nomenklatur? Det er litt sånn: se på meg jeg kan bruke akademiske ord!

Anonymkode: 8e4c6...d5c

AnonymBruker
Skrevet

Nomenklatur er ord for navn på kroppsdeler, om dere ikke var så lett trigget hadde dere skjønt antydningen til at å bruke ordet adekvat fremstår veldig, slik du sier selv, "se på meg, jeg kan bruke ord som en lege". Det er fortsatt ikke alminnelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nomenklatur er ord for navn på kroppsdeler, om dere ikke var så lett trigget hadde dere skjønt antydningen til at å bruke ordet adekvat fremstår veldig, slik du sier selv, "se på meg, jeg kan bruke ord som en lege". Det er fortsatt ikke alminnelig.

Adekvat er et vanlig ord. Det fremsto ikke sånn for meg da jeg leste det her.

Anonymkode: 4d225...202

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nomenklatur er ord for navn på kroppsdeler

???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...