Gå til innhold

Noen som kan validere denne historien fra psykiateren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter en del med suicidalitet og sist jeg var innlagt så fortalte psykiater meg at der var en by der de hadde gjort selvmord ulovlig og da hadde selvmordstallene gått opp pga at det var lettere for folk å ha det valget mellom å leve og dø enn å bli fratatt valget (mulig jeg ikke gjengir helt korrekt her, men det var i alle fall sånn ca dette).

Er det noen her som har hørt den samme historien? Er den reell og stemmer det at det virkelig har skjedd?

Anonymkode: d8203...e4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der det er ulovlig er det fra gammelt av. Mest påfallende er en psykiater som kommer slik bagatelliserende småprat.

Anonymkode: 4accc...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der det er ulovlig er det fra gammelt av. Mest påfallende er en psykiater som kommer slik bagatelliserende småprat.

Å? Han fortalte det vel fordi han mente at jeg ikke burde være innlagt (var det jeg fikk inntrykk av i alle fall).

AnonymBruker
Skrevet

Selvom det er motsatt for meg og jeg bare har gått med på innleggelse for å unngå trøbbel, så synes jeg det er veldig rart av en behandler å på sett og hvis gi deg skyldfølelse for å bli lagt inn. Vanskelig å formulere, men det jeg tenker på er at han eller hun uttalt seg på en måte som man ville gjort mellom to personer som ikke sliter med problemstillingen og at det er upassende overfor en pasient fordi det er ladet.

Uansett tviler jeg på et noen by i noe land har myndighet til å stadfeste lover for hva som er kriminelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvom det er motsatt for meg og jeg bare har gått med på innleggelse for å unngå trøbbel, så synes jeg det er veldig rart av en behandler å på sett og hvis gi deg skyldfølelse for å bli lagt inn. Vanskelig å formulere, men det jeg tenker på er at han eller hun uttalt seg på en måte som man ville gjort mellom to personer som ikke sliter med problemstillingen og at det er upassende overfor en pasient fordi det er ladet.

Uansett tviler jeg på et noen by i noe land har myndighet til å stadfeste lover for hva som er kriminelt.

Ja, du har ett godt poeng her. Jeg aner jo ikke hva intensjonen hans virkelig var, men jeg fikk som sagt inntrykk av at han ville at jeg skulle innse at jeg ikke burde være innlagt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo, unnskyld uttrykket, helt dust. Jeg har blitt holdt tilbake på lukket avdeling i flere dager, og så blitt fortalt på en mye bedre måte "du trenger ikke å fortsatt være her" - da handlet det hvert fall ikke om å rive ned alt og si at dette var helt unødvendig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo, unnskyld uttrykket, helt dust. Jeg har blitt holdt tilbake på lukket avdeling i flere dager, og så blitt fortalt på en mye bedre måte "du trenger ikke å fortsatt være her" - da handlet det hvert fall ikke om å rive ned alt og si at dette var helt unødvendig.

Ja, det var kanskje helt dust. Jeg vet ikke helt hva jeg føler om det selv egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...