Gå til innhold

Har dere kontakt med behandler mellom timene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten privat eller offentlig behandler. 

Anonymkode: 965fb...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har alltid hatt muligheten til å ta kontakt utenom timene hvis det skulle være noe. Selvsagt ikke privat (hvis det er det du tenker på), men i behandlers kontortid. Trodde det var helt vanlig. DPS. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (10 minutter siden):

Jeg har alltid hatt muligheten til å ta kontakt utenom timene hvis det skulle være noe. Selvsagt ikke privat (hvis det er det du tenker på), men i behandlers kontortid. Trodde det var helt vanlig. DPS. 

Har behandler spesifikt sagt at du kan ta kontakt mellom timene eller har du bare tenkt det?

Skrevet (endret)

Av og til. Hovedsakelig angående reseptfornyelse hvis jeg har glemt å be om dette i en time, og det ikke kan vente. Har jeg et akutt problem, opplever akutt forverring og er i behov av hjelp, veiledning eller råd som ikke kan vente tar jeg kontakt. Fordi jeg styrer mye av doseringen av medisiner for bipolar/mani, eventuell bruk av antipsykotika, og hvilken type (har forhåndsavtalte alternativer) selv spør jeg om råd ved usikkerhet, også utenfor timene, og gir alltid beskjed umiddelbart ved endring, og hvorfor endringen ble gjort. Så for min del er muligheten for kontakt utenfor timene en viktig del av behandlingen, mest av alt fordi jeg kan utvikle alvorlig mani på kun et par dager og forverringen disse dagene kan være svært drastisk og ekstremt rask, ved en anledning gikk jeg fra depresjon til mani på 2-3 dager. Med andre ord, jeg kan ikke bare vente på en hastetime. Så det er en essensiell del av planen for å forhindre maniske episoder. Kontakten er naturligvis utelukkende begrenset til arbeidstiden til behandler. 

Endret av skogbrann
Drikkeflaska
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg bare må kontakte både psykologen og psykiateren dersom det er behov for det utenom timene. Enten for å få raskere time, diskutere problemstilling over telefon, eller lignende. Det gjelder selvsagt bare kontortelefon og i arbeidstiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har behandler spesifikt sagt at du kan ta kontakt mellom timene eller har du bare tenkt det?

Det er blitt spesifikt sagt ja. Trodde det var helt vanlig praksis. 

Skrevet

Jeg har også alltid hatt muligheten til å ta kontakt mellom timene i arbeidstiden. Har aldri benyttet meg av det da men er jo fint å vite at man har muligheten.

Skrevet

Ja det har jeg. Dette var behandler på akuttpsykiatrisk og når jeg ikke var innlagt så ringte jeg hver til hver andre uke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...