Gå til innhold

Har noen prøvd legemiddelet Fluoxetin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde det for mange år siden og ble veldig dårlig psykisk. Kan det ha vært selve depresjonen som gjorde meg dårligere og slik at medisinen kanskje ville hjulpet meg i dag likevel?

Anonymkode: 838d3...714

Videoannonse
Annonse
Drikkeflaska
Skrevet

Jeg prøvde den og de første ukene/månedene ble jeg veldig dårlig, økt uro, tanker om selvmord og generell forverring av depresjon. Da dette gikk over gikk jeg over i det som nok var blandet episode før jeg ble hypoman. 

Jeg tror det er ganske vanlig å bli dårligere i begynnelsen av antidepressiva. 

Skrevet

Fontex/Prozac var det første SSRI som kom på markedet. Som alle SSRI blir en vanligvis noe verre de første 1-2 ukene før bedringen kommer. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Fontex/Prozac var det første SSRI som kom på markedet. Som alle SSRI blir en vanligvis noe verre de første 1-2 ukene før bedringen kommer. 

Rart at psykiater tok meg av den etter 3 dager da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rart at psykiater tok meg av den etter 3 dager da.

Mulig fordi jeg ble skikkelig dårlig.

Drikkeflaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mulig fordi jeg ble skikkelig dårlig.

Jeg ble også skikkelig dårlig, måtte ha innleggelse i ca 4 uker, men psykiater tok meg ikke av før jeg ble hypoman. 

Kan det ha vært en annen grunn? Fikk du feks sterke bivirkninger? 

AnonymBruker
Skrevet
Drikkeflaska skrev (20 minutter siden):

Jeg ble også skikkelig dårlig, måtte ha innleggelse i ca 4 uker, men psykiater tok meg ikke av før jeg ble hypoman. 

Kan det ha vært en annen grunn? Fikk du feks sterke bivirkninger? 

Jeg fikk masse selvmordstanker og uro. Det kan ha vært det.

Skrevet

Det er den antidepressiva jeg blir satt på når jeg ber om mer hjelp til å stå imot en depresjon. Jeg opplever ikke at den hjelper, men der og da er jeg så desperat at jeg prøver alt de vil gi meg.

Går på det nå og kommer til å be om en plan for å avslutte.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Det er den antidepressiva jeg blir satt på når jeg ber om mer hjelp til å stå imot en depresjon. Jeg opplever ikke at den hjelper, men der og da er jeg så desperat at jeg prøver alt de vil gi meg.

Går på det nå og kommer til å be om en plan for å avslutte.

Du går på det selv om det ikke hjelper? 

stjernestøv
Skrevet

Jeg har prøvd det noen ganger og det hjalp ikke meg, siste gang ble jeg veldig svimmel. 

Skrevet

Jeg klikket av den. Aggresjon og impulskontroll helt ute av kontroll. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du går på det selv om det ikke hjelper? 

Jepp. Jeg går inn og ut av depresjoner uten at det påvirkes av medisiner. Det er derfor jeg vil avslutte medisinene mine, men venter på samtale med lege på dps

Skrevet

Her var det en svært skjev tilbakemelding. Fluoxetin/Fontex/Prosac er et meget godt legemiddel som har hjulpet millioner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...