Glitter Skrevet 22. august Skrevet 22. august Har fryktelig dårlig hukommelse. Det merket jeg spesielt da jeg ble innlagt fordi jeg glemmer både beskjeder jeg får og ting jeg sier. Når går det over? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. august Skrevet 22. august For noen går det aldri over, dessverre. Det er jo et av problemene ved å ta ECT. Anonymkode: a0bd5...8a2 0 Siter
Glitter Skrevet 22. august Forfatter Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For noen går det aldri over, dessverre. Det er jo et av problemene ved å ta ECT. Anonymkode: a0bd5...8a2 Hm ja. Håper ikke det er tilfellet her. Jeg har hatt veldig god effekt på det. 0 Siter
Sokk Skrevet 22. august Skrevet 22. august Glitter skrev (2 timer siden): Har fryktelig dårlig hukommelse. Det merket jeg spesielt da jeg ble innlagt fordi jeg glemmer både beskjeder jeg får og ting jeg sier. Når går det over? Jeg tror ikke det bare går over av seg selv, jeg tror du må trene opp korttidshukommelsen igjen. Jeg hørte en gang et intervju med en frisk og sprek jente som hadde bestemt seg for å gå Pacific Crest Trail i USA alene. Det er en kjempelang fottur, hvor du i lang tid går hele dagen, stort sett alene, og sover i telt om natten. Hun fortalte at hun fikk veldig svekket korttidshukommelse og at det var vanskelig på jobb i ettertid. Men det gikk seg til etter en stund. Hvis det skjer veldig lite i livet ditt, med få aktiviteter og få ting du trenger å holde styr på, så tror jeg ikke du vil få så mye bedre korttidshukommelse. Din hverdag nå gjør ikke at du har behov for korttidshukommelse. Du trenger stimuli som krever korttidshukommelse hvis du skal få trent den opp. Som f.eks å huske beskjeder, gjøre oppgaver, sjonglere mer program og større krav. Du kan spørre på sykehuset om de har noen tips, eller apper e.l. Jeg husker min DPS hadde litt opplegg for kognitiv trening med ergoterapeut og noe app-greier. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. august Skrevet 22. august Jeg strever selv 3 år etter. Blir aldri bra igjen tror jeg. Anonymkode: dc825...663 0 Siter
Glitter Skrevet 22. august Forfatter Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg strever selv 3 år etter. Blir aldri bra igjen tror jeg. Anonymkode: dc825...663 Huff det lovet ikke godt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. august Skrevet 22. august Glitter skrev (36 minutter siden): Huff det lovet ikke godt. Mannen min er oppgitt av meg. Anonymkode: dc825...663 0 Siter
Glitter Skrevet 22. august Forfatter Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min er oppgitt av meg. Anonymkode: dc825...663 Jeg er oppgitt av meg selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Hva gjorde at dere fikk ECT over ketamin? Selvom ECT har avansert og man bruker narkose, så er det en brutal behandlingsmetode med veldig lite kontroll over hvor strømmen går. Anonymkode: f01f0...32a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjorde at dere fikk ECT over ketamin? Selvom ECT har avansert og man bruker narkose, så er det en brutal behandlingsmetode med veldig lite kontroll over hvor strømmen går. Anonymkode: f01f0...32a Er det ? @nachnoo? Anonymkode: dc825...663 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjorde at dere fikk ECT over ketamin? Selvom ECT har avansert og man bruker narkose, så er det en brutal behandlingsmetode med veldig lite kontroll over hvor strømmen går. Anonymkode: f01f0...32a Mange steder i landet er jo ikke ketamin et offentlig alternativ, og for mange blir det for dyrt å gå privat. Da er eneste alternativet ECT. Anonymkode: a0bd5...8a2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva gjorde at dere fikk ECT over ketamin? Selvom ECT har avansert og man bruker narkose, så er det en brutal behandlingsmetode med veldig lite kontroll over hvor strømmen går. Anonymkode: f01f0...32a Jeg fikk aldri valget Anonymkode: 93c45...b80 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august 4 minutes ago, AnonymBruker said: Mange steder i landet er jo ikke ketamin et offentlig alternativ Okei det kan jo forklare litt, men synes det er rart og fortsatt at ECT er vesentlig mer "barbarisk", selv med sine kontrollerte forhold og narkose. Anonymkode: f01f0...32a 0 Siter
Glitter Skrevet 23. august Forfatter Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva gjorde at dere fikk ECT over ketamin? Selvom ECT har avansert og man bruker narkose, så er det en brutal behandlingsmetode med veldig lite kontroll over hvor strømmen går. Anonymkode: f01f0...32a Får ikke tilbud om ketamin her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Glitter skrev (3 minutter siden): Får ikke tilbud om ketamin her. Ketamin funka nada på meg. Anonymkode: dc825...663 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Just now, AnonymBruker said: Ketamin funka nada på meg. Anonymkode: dc825...663 Men du fikk tydeligvis ECT som du fortsatt strever med komplikasjoner fra - var det noe positivt ved det? Anonymkode: f01f0...32a 0 Siter
Glitter Skrevet 23. august Forfatter Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men du fikk tydeligvis ECT som du fortsatt strever med komplikasjoner fra - var det noe positivt ved det? Anonymkode: f01f0...32a Jeg vil heller huske litt dårlig enn å være så deprimert. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men du fikk tydeligvis ECT som du fortsatt strever med komplikasjoner fra - var det noe positivt ved det? Anonymkode: f01f0...32a Ja, jeg kom meg opp fra alvorlig til moderat depresjon. Anonymkode: dc825...663 0 Siter
Siena Skrevet 23. august Skrevet 23. august Hukommelsen min ble ikke sånn kjempedårlig, men mener på den var tilbake til normalen halvt år til 1 år etter siste ECT. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Kan man få ECT for tilbakevendende depressive episoder? Anonymkode: f01f0...32a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.