Gå til innhold

Hvor lenge varer nedsatt korttidshukommelse etter ECT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryktelig dårlig hukommelse. Det merket jeg spesielt da jeg ble innlagt fordi jeg glemmer både beskjeder jeg får og ting jeg sier. 

Når går det over? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen går det aldri over, dessverre. Det er jo et av problemene ved å ta ECT. 

Anonymkode: a0bd5...8a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For noen går det aldri over, dessverre. Det er jo et av problemene ved å ta ECT. 

Anonymkode: a0bd5...8a2

Hm ja. Håper ikke det er tilfellet her. 

Jeg har hatt veldig god effekt på det. 

Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Har fryktelig dårlig hukommelse. Det merket jeg spesielt da jeg ble innlagt fordi jeg glemmer både beskjeder jeg får og ting jeg sier. 

Når går det over? 

Jeg tror ikke det bare går over av seg selv, jeg tror du må trene opp korttidshukommelsen igjen.

Jeg hørte en gang et intervju med en frisk og sprek jente som hadde bestemt seg for å gå Pacific Crest Trail i USA alene. Det er en kjempelang fottur, hvor du i lang tid går hele dagen, stort sett alene, og sover i telt om natten. Hun fortalte at hun fikk veldig svekket korttidshukommelse og at det var vanskelig på jobb i ettertid. Men det gikk seg til etter en stund.

Hvis det skjer veldig lite i livet ditt, med få aktiviteter og få ting du trenger å holde styr på, så tror jeg ikke du vil få så mye bedre korttidshukommelse. Din hverdag nå gjør ikke at du har behov for korttidshukommelse. Du trenger stimuli som krever korttidshukommelse hvis du skal få trent den opp. Som f.eks å huske beskjeder, gjøre oppgaver, sjonglere mer program og større krav.

Du kan spørre på sykehuset om de har noen tips, eller apper e.l. Jeg husker min DPS hadde litt opplegg for kognitiv trening med ergoterapeut og noe app-greier.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strever selv 3 år etter. Blir aldri bra igjen tror jeg.

Anonymkode: dc825...663

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg strever selv 3 år etter. Blir aldri bra igjen tror jeg.

Huff det lovet ikke godt. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (36 minutter siden):

Huff det lovet ikke godt. 

Mannen min er oppgitt av meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min er oppgitt av meg.

Jeg er oppgitt av meg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...