Glitter Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Stemmer det at man enten er nevrotisk eller psykotisk når man feks er paranoid? Det sa overlegen til meg i går. Også sa han at siden jeg hadde humor så var det ikke psykotisk, men nevrotisk. Per nå. @nachnoo Endret 6 timer siden av Glitter 0 Siter
emilie321 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Håper du får svar, for dette hadde vært interessant å vite for min egen del også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Hovedforskjellen er at en nevrose innebærer følelsesmessige plager som angst og depresjon, men personen beholder kontakten med virkeligheten. En psykose innebærer et tap av kontakt med virkeligheten, ofte med hallusinasjoner, vrangforestillinger og kaotisk tankegang Anonymkode: 8d13c...1f7 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ikke det at jeg vet men jeg har hatt humor i psykose ellers veldig redd. 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hovedforskjellen er at en nevrose innebærer følelsesmessige plager som angst og depresjon, men personen beholder kontakten med virkeligheten. En psykose innebærer et tap av kontakt med virkeligheten, ofte med hallusinasjoner, vrangforestillinger og kaotisk tankegang Anonymkode: 8d13c...1f7 Takk. Men hva med at man ikke kan ha humor når man er psykotisk? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (30 minutter siden): Takk. Men hva med at man ikke kan ha humor når man er psykotisk? Som sagt jeg har hatt humor i psykose og de var ikke i tvil om at jeg var psykotisk fordi. 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden stjernestøv skrev (15 minutter siden): Som sagt jeg har hatt humor i psykose og de var ikke i tvil om at jeg var psykotisk fordi. Ja samme her, og på psykoseposten så var det nå mange som lo og hadde humor. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (3 minutter siden): Ja samme her, og på psykoseposten så var det nå mange som lo og hadde humor. Ja rart legen din sier det da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (5 minutter siden): Ja samme her, og på psykoseposten så var det nå mange som lo og hadde humor. Men tror du at du er i psykose nå? Anonymkode: 5a355...a89 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden (endret) stjernestøv skrev (14 minutter siden): Ja rart legen din sier det da. Ja.. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men tror du at du er i psykose nå? Anonymkode: 5a355...a89 Net det tror jeg ikke. Prøver bare å lære om lidelsen jeg har. For å håndtere det best mulig. Endret 3 timer siden av Glitter 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.