stjernestøv Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Vernepleieren mente det var normalt at jeg reagerte som jeg gjør mtp påkjenninger, at det ikke var sykdommen min men jeg sa jeg tror den blir påvirket av det. og hun har vært her to ganger og har spurt hver gang "Er medisinene verdt det". akkurat som om hun vil jeg skal slutte på dem, jeg er jo ambivalent. Det er kanskje mer spennende å jobbe med en som er psykotisk, har nå følt meg beskyttet av medisinene og hadde ikke klart å stå i dette uten tror jeg. Da er jeg jo helt nervevrak, har klart å takle mye nå. Så er medisinene verdt det? Jeg vil ikke være psykotisk lenger. Endret 6 timer siden av stjernestøv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Her tolker du feil. Å arbeide med pasienter med psykose er svintungt, ikke «gøy». Du blir klin gal uten meds, det har du bevist i flere år her på dol. Du klarer noen uker og så blir du livredd for alt og fullstendig paranoia. Anonymkode: 237cd...883 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Og by the way. Det er ikke snakk om at du holdt ut de påkjennningene du har/har hatt nå UTEN meds. Anonymkode: 237cd...883 1 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her tolker du feil. Å arbeide med pasienter med psykose er svintungt, ikke «gøy». Du blir klin gal uten meds, det har du bevist i flere år her på dol. Du klarer noen uker og så blir du livredd for alt og fullstendig paranoia. Anonymkode: 237cd...883 ok. bare husker de fra fact alltid sa det var spennende og interessant å snakke med meg, jeg hadde jo det jævlig da og andre i psykiatrien har aldri sagt det. ja om ikke bare noen dager innimellom. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og by the way. Det er ikke snakk om at du holdt ut de påkjennningene du har/har hatt nå UTEN meds. Anonymkode: 237cd...883 Nei jeg hadde vel bare blitt enda mer forvirret enn jeg er nå, og ja jeg er forvirret og glemsk for det skjer så mye på en gang. 0 Siter
Vendi Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden stjernestøv skrev (1 time siden): Vernepleieren mente det var normalt at jeg reagerte som jeg gjør mtp påkjenninger, at det ikke var sykdommen min men jeg sa jeg tror den blir påvirket av det. og hun har vært her to ganger og har spurt hver gang "Er medisinene verdt det". akkurat som om hun vil jeg skal slutte på dem, jeg er jo ambivalent. Det er kanskje mer spennende å jobbe med en som er psykotisk, har nå følt meg beskyttet av medisinene og hadde ikke klart å stå i dette uten tror jeg. Da er jeg jo helt nervevrak, har klart å takle mye nå. Så er medisinene verdt det? Jeg vil ikke være psykotisk lenger. Hvis du føler at hun omtrent forsøker å få deg til å slutte med medisinene, må du si ifra til psykiateren din. Det er jo ikke riktig at hun skal legge seg opp i samarbeidet mellom deg og psykiater. En vernepleier har ingenting med medisiner å gjøre, og skal derfor etter min mening holde seg langt unna sånt. Fortsetter det, så si ifra. 3 Siter
frosken Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden stjernestøv skrev (2 timer siden): Vernepleieren mente det var normalt at jeg reagerte som jeg gjør mtp påkjenninger, at det ikke var sykdommen min men jeg sa jeg tror den blir påvirket av det. og hun har vært her to ganger og har spurt hver gang "Er medisinene verdt det". akkurat som om hun vil jeg skal slutte på dem, jeg er jo ambivalent. Det er kanskje mer spennende å jobbe med en som er psykotisk, har nå følt meg beskyttet av medisinene og hadde ikke klart å stå i dette uten tror jeg. Da er jeg jo helt nervevrak, har klart å takle mye nå. Så er medisinene verdt det? Jeg vil ikke være psykotisk lenger. Hva i all verden mener hun med spørsmålet "er medisinene verdt det"?!? Jeg synes det er ordentlig rart om hun ikke støtter at du bruker medisiner etter alle disse årene med oppfølgning av FACT. Det er jo grundig dokumentert at medisinene totalt sett holder deg mye friskere enn når du er umedisinert. Finnes det noen mulighet for at du har misforstått henne? Hvis ikke, så ville jeg har ringt til den gamle psykepleieren og snakket med ham om dette. 3 Siter
frosken Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Vendi skrev (55 minutter siden): Hvis du føler at hun omtrent forsøker å få deg til å slutte med medisinene, må du si ifra til psykiateren din. Det er jo ikke riktig at hun skal legge seg opp i samarbeidet mellom deg og psykiater. En vernepleier har ingenting med medisiner å gjøre, og skal derfor etter min mening holde seg langt unna sånt. Fortsetter det, så si ifra. Ting fungerer ikke helt slik når folk har oppfølgning av FACT, - det er vanlig at den som følger opp pasienten snakker med pasienten også om medisiner og så formidler til psykiater. Det er ikke vanlig at medikamenter er "off limits" i samtalene. 0 Siter
Vendi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden frosken skrev (40 minutter siden): Ting fungerer ikke helt slik når folk har oppfølgning av FACT, - det er vanlig at den som følger opp pasienten snakker med pasienten også om medisiner og så formidler til psykiater. Det er ikke vanlig at medikamenter er "off limits" i samtalene. Nå tenkte jeg på utsagn som "Er medisinene verdt det?" Etter hva jeg har forstått tidligere så vil psykiateren til stjernestøv at hun tar medisiner, og da synes jeg vernepleier skal holde seg for god til å stille spørsmålstegn ved hennes medisinering. PS! Jeg får selv oppfølging fra FACT 3 Siter
Vendi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden frosken skrev (47 minutter siden): Hva i all verden mener hun med spørsmålet "er medisinene verdt det"?!? Jeg synes det er ordentlig rart om hun ikke støtter at du bruker medisiner etter alle disse årene med oppfølgning av FACT. Det er jo grundig dokumentert at medisinene totalt sett holder deg mye friskere enn når du er umedisinert. Finnes det noen mulighet for at du har misforstått henne? Hvis ikke, så ville jeg har ringt til den gamle psykepleieren og snakket med ham om dette. Her sier du jo selv akkurat hva jeg mener 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Vendi skrev (2 timer siden): Hvis du føler at hun omtrent forsøker å få deg til å slutte med medisinene, må du si ifra til psykiateren din. Det er jo ikke riktig at hun skal legge seg opp i samarbeidet mellom deg og psykiater. En vernepleier har ingenting med medisiner å gjøre, og skal derfor etter min mening holde seg langt unna sånt. Fortsetter det, så si ifra. Ok. Skal gjøre det hvis det fortsetter. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden frosken skrev (1 time siden): Hva i all verden mener hun med spørsmålet "er medisinene verdt det"?!? Jeg synes det er ordentlig rart om hun ikke støtter at du bruker medisiner etter alle disse årene med oppfølgning av FACT. Det er jo grundig dokumentert at medisinene totalt sett holder deg mye friskere enn når du er umedisinert. Finnes det noen mulighet for at du har misforstått henne? Hvis ikke, så ville jeg har ringt til den gamle psykepleieren og snakket med ham om dette. Jeg snakket om bivirkninger så spurte hun om medisiner er verdt det og så sa hun...du er jo ambivalent. ja kan jo ta kontakt med han. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden stjernestøv skrev (37 minutter siden): Jeg snakket om bivirkninger så spurte hun om medisiner er verdt det og så sa hun...du er jo ambivalent. ja kan jo ta kontakt med han. Ambivalens er et av SYMPTOMENE på diagnosen din. Uten medisinene hadde du klikka totalt etter denne påkjenningen du står i. Anonymkode: 237cd...883 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ambivalens er et av SYMPTOMENE på diagnosen din. Uten medisinene hadde du klikka totalt etter denne påkjenningen du står i. Anonymkode: 237cd...883 Ok. Ja hadde vel det, uff. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden stjernestøv skrev (16 minutter siden): Ok. Ja hadde vel det, uff. Hva går påkjenningen ute på? Anonymkode: bb367...ace 0 Siter
stjernestøv Skrevet 41 minutter siden Forfatter Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva går påkjenningen ute på? Anonymkode: bb367...ace syke eldre foreldre og brødre som har stjålet fra dem og bare lyver om alt og ingenting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.