Siena Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Nå som jeg snart får en ny behandler har jeg litt lyst til å bare hoppe i det fra start, vise frem hele listen med alt det jeg har lyst til å jobbe med, la henne lese dagboknotater og dikt og være meg selv på godt og vondt og bare være 100% ærlig helt fra første møte. Jeg er egentlig ganske så forsiktig av meg og lukket så det kommer til å kreve mye, men jeg har jo også lyst til å få mest mulig ut av terapien så jeg tenker det kan være verdt det? Noen som har erfaring med dette og kan skrive litt om hvordan det var? Endret 1 time siden av Siena 0 Siter
Siena Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden nachnoo skrev (22 minutter siden): Ja, helt ærlig fra start til slutt. Ja, det var ett fint motto (eller hva en skal kalle det?) 🙂 Jeg håper bare jeg klarer det, og at det blir en positiv opplevelse også. Er helt ærlig ganske redd for å bli dømt eller mislikt, eller få en annen negativ reaksjon. Jeg har ett 4 siders dokument der jeg går ganske i dybden på meg selv og det jeg sliter med som jeg aldri har vist noen behandler tidligere som jeg tror kunne være til hjelp for ny behandler å lese for å kunne hjelpe meg best mulig. Og jeg tror det kunne være godt for meg å la en behandler lese det også. Så jeg har jo veldig lyst å tørre da, men... 0 Siter
skogbrann Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Du må jo være ærlig hvis du vil ha noe ut av terapien. Hvis du ikke har tenkt å si hva som virkelig plager deg, eller «holde tilbake» kan du like gjerne la være å gå i terapi. Jeg sier «alt» rett ut, legger ikke skjul på noe, uansett hvor skamfullt eller ubehagelig det oppleves. Skjuler heller ikke sider eller trekk ved meg selv. Har aldri blitt møtt negativt, snarere tvert imot. Har bare opplevd at min åpenhet og ærlighet har blitt satt pris på. Skal sies at jeg aldri har snakket noe særlig om selvmordstanker, uten at jeg har løyet. Jeg verken har eller har hatt interesse av å snakke om det, noe jeg har gjort tydelig, og dette respekteres. Dette er riktig nok fordi det er årsakene til tankene som er av betydning, og ikke tankene i seg selv. Utover dette legger jeg ikke lokk på noe. 0 Siter
Siena Skrevet 50 minutter siden Forfatter Skrevet 50 minutter siden skogbrann skrev (1 minutt siden): Du må jo være ærlig hvis du vil ha noe ut av terapien. Hvis du ikke har tenkt å si hva som virkelig plager deg, eller «holde tilbake» kan du like gjerne la være å gå i terapi. Jeg sier «alt» rett ut, legger ikke skjul på noe, uansett hvor skamfullt eller ubehagelig det oppleves. Skjuler heller ikke sider eller trekk ved meg selv. Har aldri blitt møtt negativt, snarere tvert imot. Har bare opplevd at min åpenhet og ærlighet har blitt satt pris på. Skal sies at jeg aldri har snakket noe særlig om selvmordstanker, uten at jeg har løyet. Jeg verken har eller har hatt interesse av å snakke om det, noe jeg har gjort tydelig, og dette respekteres. Dette er riktig nok fordi det er årsakene til tankene som er av betydning, og ikke tankene i seg selv. Utover dette legger jeg ikke lokk på noe. Ja, det er jo det jeg også tenker. Vil legge til at jeg aldri direkte har løyet i terapi da, men jeg er definitivt skyldig i å "holde tilbake" og også å skjule deler av meg selv tidligere. Men veldig fint å høre at du har en positiv erfaring med å være helt åpen og ærlig. Jeg har jo erfaring med å gradvis åpne meg og være åpen og ærlig etter en god stund da, men jeg føler ikke at jeg virkelig har turt å være 100% ærlig. Ikke alltid i alle fall. Så det er det jeg håper å endre på denne omgangen med terapi da. Kanskje det kan bli den siste hvis jeg klarer det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden 100 prosent ærlig som nachnoo sier. Det har jeg aldri fått til selv, men jeg skal også i gang med ny behandling nå og skal virkelig skjerpe meg. Anonymkode: 9ec93...6af 0 Siter
Siena Skrevet 17 minutter siden Forfatter Skrevet 17 minutter siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 100 prosent ærlig som nachnoo sier. Det har jeg aldri fått til selv, men jeg skal også i gang med ny behandling nå og skal virkelig skjerpe meg. Anonymkode: 9ec93...6af Ja, det er nok det beste. Jeg ønsker deg lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.