munchin Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Men som husker både den røde tråden og små detaljer slik det kommer frem av journalnotatet. Jeg er så imponert; det krever en skarp hjerne! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Mine har notert i det små, men utrolig frustrerende å se dem blande sammen ting til en helt annen mening i journalnotatet de har renskrevet etterpå. Anonymkode: 74962...6f5 0 Siter
munchin Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine har notert i det små, men utrolig frustrerende å se dem blande sammen ting til en helt annen mening i journalnotatet de har renskrevet etterpå. Anonymkode: 74962...6f5 Det skjedde aldri hos meg. Det må være frustrerende! 0 Siter
Drikkeflaska Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Min første psykolog noterte ingenting, men husket så å si alt helt detaljert. Det var virkelig imponerende! Min nåværende psykolog noterer, men klarer likevel å skrive masse feil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har noen ganger lurt på om behandleren min tar lydopptak av samtalen. Det er visst nok lovlig. Anonymkode: 22774...5a6 0 Siter
Siena Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Den første behandleren jeg gikk til noterte aldri, men skrev likevel ganske detaljerte og lange to siders journalnotat. Likevel klarte han aldri å huske at jeg bodde like ved og brukte gå til timen (han spurte stadig om hvordan det var å kjøre eller parkere). Ikke at det var av betydning sånn egentlig men syntes bare at det var litt rart at han husket så godt alt det andre, men ikke det. 0 Siter
nachnoo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har noen ganger lurt på om behandleren min tar lydopptak av samtalen. Det er visst nok lovlig. Anonymkode: 22774...5a6 Pasienten skal informeres og gi tillatelse. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mine har notert i det små, men utrolig frustrerende å se dem blande sammen ting til en helt annen mening i journalnotatet de har renskrevet etterpå. Har du tatt dette opp med behandleren? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 4 minutes ago, psykedeliker said: Har du tatt dette opp med behandleren? Aldri, jeg tenker det er liten vits å manipulere hva de tenker om meg. Husker ikke de øvrige, men sist gang følte jeg det ble for selvglorifiserende å påpeke nøyaktig hva det var jeg sa for å slippe ut av lukket avdeling. Mer tør jeg ikke å si. Anonymkode: 74962...6f5 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg kommenterte det til min tidligere behandler. Hun sa at det kom etter mye øving å huske så godt. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Aldri, jeg tenker det er liten vits å manipulere hva de tenker om meg. Hvorfor tenker du det er greit å bli feilsitert/feiltolket? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvordan vet jeg at det jeg tenker er riktig, hvis jeg er syk? Det spiller ingen rolle om jeg er uenig om det er de som har den profesjonelle integriteten her. De synes jeg er vanskelig som ikke responderer på behandlingen og lever opp til forventningene deres eller ikke vil legges inn. Det får gå som det går. Anonymkode: 74962...6f5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan vet jeg at det jeg tenker er riktig, hvis jeg er syk? Det spiller ingen rolle om jeg er uenig om det er de som har den profesjonelle integriteten her. Det er ikke en behandlers oppgave å være tankepoliti, en behandler skal heller ikke endre meningsinnholdet i den informasjonen pasienten gir, eller sette informasjonen inn i en annen kontekst enn den pasienten har ment. 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden I starten er det ofte behov for å notere en del fakta: navn på partner, hvor lenge sammen, antall, alder og navn på barn, utdanning yrke, navn på arbeidsgiver, sykdommer i slekten, egne sykdommer, navn på medisiner etc etc. Senere i terapien er det lite behov for å notere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden Det der står i henvisningen, kjernejournalen og NAV. Anonymkode: 74962...6f5 0 Siter
nachnoo Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det der står i henvisningen, kjernejournalen og NAV. Anonymkode: 74962...6f5 Nei det gjør det absolutt ikke alltid. Det kan stå det meste i henvisningen. I kjernejournal står det ikke, og behandler har ikke tilgang til nav sine opplysninger. Hvor har du dette fra? Endret 40 minutter siden av nachnoo 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Det gjør det faktisk alltid. Anonymkode: 74962...6f5 0 Siter
nachnoo Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjør det faktisk alltid. Anonymkode: 74962...6f5 Jobber du som behandler i en psykiatrisk poliklinikk eller som privatpraktiserende? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden nachnoo skrev (43 minutter siden): I starten er det ofte behov for å notere en del fakta: navn på partner, hvor lenge sammen, antall, alder og navn på barn, utdanning yrke, navn på arbeidsgiver, sykdommer i slekten, egne sykdommer, navn på medisiner etc etc. Senere i terapien er det lite behov for å notere. Min private behandler noterte endel hele perioden jeg gikk der, mens DPS-behandler noterte nesten aldri. Det er vel litt hvordan de liker å jobbe også. Anonymkode: 88738...62b 0 Siter
nachnoo Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min private behandler noterte endel hele perioden jeg gikk der, mens DPS-behandler noterte nesten aldri. Det er vel litt hvordan de liker å jobbe også. Anonymkode: 88738...62b Det er det absolutt. Men journalforskriften spesifiserer en rekke krav til hva som skal stå i journalen, og det er derfor ofte nødvendig for alle å notere en god del i første time. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.