Gå til innhold

Behandler som ikke noterer i timene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men som husker både den røde tråden og små detaljer slik det kommer frem av journalnotatet. Jeg er så imponert; det krever en skarp hjerne!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine har notert i det små, men utrolig frustrerende å se dem blande sammen ting til en helt annen mening i journalnotatet de har renskrevet etterpå.

Anonymkode: 74962...6f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine har notert i det små, men utrolig frustrerende å se dem blande sammen ting til en helt annen mening i journalnotatet de har renskrevet etterpå.

Det skjedde aldri hos meg. Det må være frustrerende!

Drikkeflaska
Skrevet

Min første psykolog noterte ingenting, men husket så å si alt helt detaljert. Det var virkelig imponerende! Min nåværende psykolog noterer, men klarer likevel å skrive masse feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen ganger lurt på om behandleren min tar lydopptak av samtalen. Det er visst nok lovlig. 

Anonymkode: 22774...5a6

Skrevet

Den første behandleren jeg gikk til noterte aldri, men skrev likevel ganske detaljerte og lange to siders journalnotat. Likevel klarte han aldri å huske at jeg bodde like ved og brukte gå til timen (han spurte stadig om hvordan det var å kjøre eller parkere). Ikke at det var av betydning sånn egentlig men syntes bare at det var litt rart at han husket så godt alt det andre, men ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har noen ganger lurt på om behandleren min tar lydopptak av samtalen. Det er visst nok lovlig. 

Anonymkode: 22774...5a6

Pasienten skal informeres og gi tillatelse. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du tatt dette opp med behandleren?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, psykedeliker said:

Har du tatt dette opp med behandleren?

Aldri, jeg tenker det er liten vits å manipulere hva de tenker om meg. Husker ikke de øvrige, men sist gang følte jeg det ble for selvglorifiserende å påpeke nøyaktig hva det var jeg sa for å slippe ut av lukket avdeling. Mer tør jeg ikke å si.

Skrevet

Jeg kommenterte det til min tidligere behandler. Hun sa at det kom etter mye øving å huske så godt. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Aldri, jeg tenker det er liten vits å manipulere hva de tenker om meg.

Hvorfor tenker du det er greit å bli feilsitert/feiltolket?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet jeg at det jeg tenker er riktig, hvis jeg er syk? Det spiller ingen rolle om jeg er uenig om det er de som har den profesjonelle integriteten her. De synes jeg er vanskelig som ikke responderer på behandlingen og lever opp til forventningene deres eller ikke vil legges inn. Det får gå som det går.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan vet jeg at det jeg tenker er riktig, hvis jeg er syk? Det spiller ingen rolle om jeg er uenig om det er de som har den profesjonelle integriteten her.

Det er ikke en behandlers oppgave å være tankepoliti, en behandler skal heller ikke endre meningsinnholdet i den informasjonen pasienten gir, eller sette informasjonen inn i en annen kontekst enn den pasienten har ment.

Skrevet

I starten er det ofte behov for å notere en del fakta: navn på partner, hvor lenge sammen, antall, alder og navn på barn, utdanning yrke, navn på arbeidsgiver, sykdommer i slekten, egne sykdommer, navn på medisiner etc etc.

Senere i terapien er det lite behov for å notere.

Skrevet

Det der står i henvisningen, kjernejournalen og NAV.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det der står i henvisningen, kjernejournalen og NAV.

Nei det gjør det absolutt ikke alltid. 
Det kan stå det meste i henvisningen. I kjernejournal står det ikke, og behandler har ikke tilgang til nav sine opplysninger. 
Hvor har du dette fra?

Endret av nachnoo
Skrevet

Det gjør det faktisk alltid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør det faktisk alltid.

Jobber du som behandler i en psykiatrisk poliklinikk eller som privatpraktiserende?

Skrevet
nachnoo skrev (43 minutter siden):

I starten er det ofte behov for å notere en del fakta: navn på partner, hvor lenge sammen, antall, alder og navn på barn, utdanning yrke, navn på arbeidsgiver, sykdommer i slekten, egne sykdommer, navn på medisiner etc etc.

Senere i terapien er det lite behov for å notere.

Min private behandler noterte endel hele perioden jeg gikk der, mens DPS-behandler noterte nesten aldri. Det er vel litt hvordan de liker å jobbe også.

Anonymkode: 88738...62b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min private behandler noterte endel hele perioden jeg gikk der, mens DPS-behandler noterte nesten aldri. Det er vel litt hvordan de liker å jobbe også.

Anonymkode: 88738...62b

Det er det absolutt. Men journalforskriften spesifiserer en rekke krav til hva som skal stå i journalen, og det er derfor ofte nødvendig for alle å notere en god del i første time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...