AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Og det svarte ikke til forventningene. Første timen var grei, litt bli kjent. Time to startet med at hun kom for sent fordi bussen hadde kjørt feil, så måtte hun lete etter en klokke, fikk ikke koblet opp pc-en. Jeg har store relasjonstraumer og dette trigget gamle følelser av å ikke være viktig eller prioritert så det ble litt dumt fra start. Hun hadde tydeligvis ikke lagt inn noe tid mellom ankomst og oppstart, for SÅ feil kan ikke bussen ha kjørt enn at hun burde reagert og gått av på første holdeplass. Klokken plasserte hun på skrå bak hodet mitt og så på den minst hvert 5 minutt. Skjønner at man må følge med på tiden, men at det skjedde hele tiden fikk meg til å føle at hun var mer opptatt av hvor mye tid som hadde gått, enn av samtalen vår. Jeg sliter med å være veldig overaktivert, og i løpet av samtalen spurte hun sikkert åtte ganger "er du med"? Kjære deg, det er ingen som er mer påkobla enn meg, og det hadde du visst hvis du hadde hørt på hva jeg sier. Dette samlet gjorde at jeg fikk en dårlig følelse. Det er veldig dyrt og jeg forventer mer kvalitet når jeg velger å gå privat. Jeg avlyste neste time og nå er jeg i tenkeboksen. Jeg forventet også at hun skulle komme med noe med mer substans enn å oppfordre til eksponering. Jeg trenger å bearbeide komplekse traumer og roe ned nervesystemet, ikke bare oppsøke folksomme steder f.eks. Men vet ikke om jeg overreagerer, er dette vanlig og innafor? Jeg følte meg ikke sett og respektert og ble egentlig ganske lei meg. Anonymkode: 0d58e...dd3 0 Siter
munchin Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og det svarte ikke til forventningene. Første timen var grei, litt bli kjent. Time to startet med at hun kom for sent fordi bussen hadde kjørt feil, så måtte hun lete etter en klokke, fikk ikke koblet opp pc-en. Jeg har store relasjonstraumer og dette trigget gamle følelser av å ikke være viktig eller prioritert så det ble litt dumt fra start. Hun hadde tydeligvis ikke lagt inn noe tid mellom ankomst og oppstart, for SÅ feil kan ikke bussen ha kjørt enn at hun burde reagert og gått av på første holdeplass. Klokken plasserte hun på skrå bak hodet mitt og så på den minst hvert 5 minutt. Skjønner at man må følge med på tiden, men at det skjedde hele tiden fikk meg til å føle at hun var mer opptatt av hvor mye tid som hadde gått, enn av samtalen vår. Jeg sliter med å være veldig overaktivert, og i løpet av samtalen spurte hun sikkert åtte ganger "er du med"? Kjære deg, det er ingen som er mer påkobla enn meg, og det hadde du visst hvis du hadde hørt på hva jeg sier. Dette samlet gjorde at jeg fikk en dårlig følelse. Det er veldig dyrt og jeg forventer mer kvalitet når jeg velger å gå privat. Jeg avlyste neste time og nå er jeg i tenkeboksen. Jeg forventet også at hun skulle komme med noe med mer substans enn å oppfordre til eksponering. Jeg trenger å bearbeide komplekse traumer og roe ned nervesystemet, ikke bare oppsøke folksomme steder f.eks. Men vet ikke om jeg overreagerer, er dette vanlig og innafor? Jeg følte meg ikke sett og respektert og ble egentlig ganske lei meg. Anonymkode: 0d58e...dd3 Bytt behandler! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Skjønner godt at du ble lei deg. Jeg tenker jeg ville forsøkt å ta det opp i alle fall dersom du tenker å fortsette. Hvis ikke bare bytte behandler. Anonymkode: 8df87...f5f 0 Siter
nachnoo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Gjentar noe jeg har skrevet før, og det gjelder ikke bare i terapi, men også i livet forøvrig. Enkelthendelser som er negative og ikke gjort med vilje, men ikke farlige eller skadelige, lar en ligge. Er det et mønster, må en ta det opp. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden nachnoo skrev (Akkurat nå): Gjentar noe jeg har skrevet før, og det gjelder ikke bare i terapi, men også i livet forøvrig. Enkelthendelser som er negative og ikke gjort med vilje, men ikke farlige eller skadelige, lar en ligge. Er det et mønster, må en ta det opp. Hvis dette hadde skjedd på dps kunne jeg vært enig, men ikke når jeg betaler 2500 kroner i timen. Da forventer jeg kvalitet. Anonymkode: 0d58e...dd3 0 Siter
munchin Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis dette hadde skjedd på dps kunne jeg vært enig, men ikke når jeg betaler 2500 kroner i timen. Da forventer jeg kvalitet. Anonymkode: 0d58e...dd3 2500! Da vet du hva du skal gjøre! 0 Siter
nachnoo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis dette hadde skjedd på dps kunne jeg vært enig, men ikke når jeg betaler 2500 kroner i timen. Da forventer jeg kvalitet. Anonymkode: 0d58e...dd3 I dette tilfellet burde behandler redusert prisen kraftig! 0 Siter
frosken Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Og det svarte ikke til forventningene. Første timen var grei, litt bli kjent. Time to startet med at hun kom for sent fordi bussen hadde kjørt feil, så måtte hun lete etter en klokke, fikk ikke koblet opp pc-en. Jeg har store relasjonstraumer og dette trigget gamle følelser av å ikke være viktig eller prioritert så det ble litt dumt fra start. Hun hadde tydeligvis ikke lagt inn noe tid mellom ankomst og oppstart, for SÅ feil kan ikke bussen ha kjørt enn at hun burde reagert og gått av på første holdeplass. Klokken plasserte hun på skrå bak hodet mitt og så på den minst hvert 5 minutt. Skjønner at man må følge med på tiden, men at det skjedde hele tiden fikk meg til å føle at hun var mer opptatt av hvor mye tid som hadde gått, enn av samtalen vår. Jeg sliter med å være veldig overaktivert, og i løpet av samtalen spurte hun sikkert åtte ganger "er du med"? Kjære deg, det er ingen som er mer påkobla enn meg, og det hadde du visst hvis du hadde hørt på hva jeg sier. Dette samlet gjorde at jeg fikk en dårlig følelse. Det er veldig dyrt og jeg forventer mer kvalitet når jeg velger å gå privat. Jeg avlyste neste time og nå er jeg i tenkeboksen. Jeg forventet også at hun skulle komme med noe med mer substans enn å oppfordre til eksponering. Jeg trenger å bearbeide komplekse traumer og roe ned nervesystemet, ikke bare oppsøke folksomme steder f.eks. Men vet ikke om jeg overreagerer, er dette vanlig og innafor? Jeg følte meg ikke sett og respektert og ble egentlig ganske lei meg. Anonymkode: 0d58e...dd3 Hvor mange minutter av timen gikk med til disse oppstartsvanskene? Hadde du bestilt en 45 minutters time eller var det satt av mer tid? Spør fordi du betalte en veldig høy pris dersom det var 45 minutters samtale med psykolog. Ideelt sett burde du tatt kontakt og sagt fra hva du reagerte på. Det er synd at du blir såpass skuffet at du gir opp prosjektet ditt, men kanskje er det ikke realistisk å bearbeide store relasjonstraumer innenfor en slik ramme. Det kan godt hende du overreagerer, nettopp fordi din historie gjør at du trigges av dette. Samtidig kan det også være at du har en velutviklet sans for hvilke relasjonelle ferdigheter du trenger at en behandler har. Når hun spør deg om "er du med", så kan det være fordi hun merket at du var overaktivert og at hun lurte på om du klarte å følge med i den tilstanden du var. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hvis psykologen selv ser at hun har rotet det til så mye at det overaktiverer pasient burde litt selvinnsikt tilsi et større avslag på prisen. Hun saboterte jo hele timen og burde stå opp for det og innby til tillit og nytt oppmøte. Anonymkode: 68bf2...4b7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.