Gå til innhold

Journalnotat tolkning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I utredning for personlighetsforstyrrelse skriver behandler dette:

"Scid-2 resultatprofil.
Diagnostisk intervju med pasient
Rapporterer bare nok gjenkjensel basert på krav for hvert ledd"

Hva betyr Rapporterer bare nok gjenkjensel basert på krav for hvert ledd? At jeg ikke har personlighetsforstyrrelse eller?
(Det står også oppramset alle personlighetsforstyrrelsene med tall og kommentarer, men det ble litt mye å ta med her men kan legge det ut om det er ønskelig da).

Anonymkode: 382bd...c56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"bare nok" betyr at du treffer på minimumskravene for at det er tilstede. Som medpasient mener jeg det betyr at ytterligere observasjon og samtale er nødvendig.

SCID er ganske dårlig, f.eks. får du paranoid personlighetsforstyrrelse hvis du har mistenkt partner for å være utro pluss et par kriterier til. Altså spørsmålet bryr seg ikke veldig om hvorfor.

Det er bare byråkrati, men har dessverre reell effekt på behandlingen din får.

Anonymkode: 7cdf0...e93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"bare nok" betyr at du treffer på minimumskravene for at det er tilstede. Som medpasient mener jeg det betyr at ytterligere observasjon og samtale er nødvendig.

SCID er ganske dårlig, f.eks. får du paranoid personlighetsforstyrrelse hvis du har mistenkt partner for å være utro pluss et par kriterier til. Altså spørsmålet bryr seg ikke veldig om hvorfor.

Hmmm okei. Det høres jo ut Scid ikke er så bra da ut i fra det du beskriver. Hva mener du med at det bare er byråkrati?

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare min uprofesjonelle mening. SCID tar også en utrolig naiv tilnærming til vrangforestillinger og psykose ved å spørre direkte om du overtroisk - folk som faktisk har vrangforestillinger vil selvfølgelig ikke innrømme det og det er ingenting i skjemaet som prøver å lure ut slike fakta.

Jeg mener det er byråkratisering fordi det oversimplifiserer og standardiserer hvordan behandlere skal behandle deg uten å få lov til å bruke særlig faglig skjønn. Jeg opplevde selv, og leser av andre her, at det fungerer som en snål inngangsbillett som setter en del rammer og konsekvenser for f.eks. innleggelser, og deretter tar samtaleterapien en eller annen retning basert på det som skjer i samtalene og mens SCID greia blir mer eller mindre neglisjert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare min uprofesjonelle mening. SCID tar også en utrolig naiv tilnærming til vrangforestillinger og psykose ved å spørre direkte om du overtroisk - folk som faktisk har vrangforestillinger vil selvfølgelig ikke innrømme det og det er ingenting i skjemaet som prøver å lure ut slike fakta.

Jeg mener det er byråkratisering fordi det oversimplifiserer og standardiserer hvordan behandlere skal behandle deg uten å få lov til å bruke særlig faglig skjønn. Jeg opplevde selv, og leser av andre her, at det fungerer som en snål inngangsbillett som setter en del rammer og konsekvenser for f.eks. innleggelser, og deretter tar samtaleterapien en eller annen retning basert på det som skjer i samtalene og mens SCID greia blir mer eller mindre neglisjert.

Okei. Skjønner. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, dersom man forholder seg passivt til det og ikke krever sin rett til informasjon om f.eks. hvordan journalnotatene skal forstås.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...