AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Kan kommuneledere selv utføre det på en de har i systemet eller må det være psykolog/psykiater som gjør det? Anonymkode: 85d28...653 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Og er det ikke rart om den som står ansvarlig for den aldri har møtt vedkommende? Anonymkode: 85d28...653 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august Det kan de fleste med den type kompetanse gjøre. Gjøres ofte i team. Trenger ikke psykolog/psykiater for det. Anonymkode: 07e30...0b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og er det ikke rart om den som står ansvarlig for den aldri har møtt vedkommende? Anonymkode: 85d28...653 Ikke om atferden er veldokumentert og vedvarende. Anonymkode: 07e30...0b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august Skrevet 24. august Det finnes skjema for sånt, som Brøseth, så egentlig hvem som helst kan. Anonymkode: ed035...6a4 0 Siter
Drikkeflaska Skrevet 24. august Skrevet 24. august På en akuttpsykiatrisk avd. som jeg har vært på var det miljøpersonalet som gjorde det. 0 Siter
nachnoo Skrevet 24. august Skrevet 24. august Det finnes ulike skjema for voldsrisikovurdering. Brøset violent checklist - BVC - brukes på inneliggende pasienter og vurderer risiko de neste 24 timer. Enkel å lære og kan brukes av de fleste med litt erfaring fra psykiatri og i tillegg en kortvarig opplæring. HCR- 20 er utviklet for å vurdere faren for at innlagte pasienter vil bli voldelige etter utskrivelse. Er omfattende og skal gjøres av leger og psykologer som har gjennomgått eget kurs i dette. Så finnes det mange andre som er beregnet på ulike grupper f.eks. PU, ungdom osv og på ulik vold f.eks. seksualisert vold. 0 Siter
nachnoo Skrevet 24. august Skrevet 24. august Drikkeflaska skrev (Akkurat nå): På en akuttpsykiatrisk avd. som jeg har vært på var det miljøpersonalet som gjorde det. Hvis "det" henviser til BVC, er det alltid miljøpersonalet som gjør vurderingen. 0 Siter
Drikkeflaska Skrevet 24. august Skrevet 24. august nachnoo skrev (11 minutter siden): Hvis "det" henviser til BVC, er det alltid miljøpersonalet som gjør vurderingen. Jeg vet ikke om det var BVC, men mest sannsynlig. I journalnotatet stod bare "voldsrisiko:" også et tall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august Skrevet 24. august 3 hours ago, nachnoo said: Det finnes ulike skjema for voldsrisikovurdering. Brøset violent checklist - BVC - brukes på inneliggende pasienter og vurderer risiko de neste 24 timer. Enkel å lære og kan brukes av de fleste med litt erfaring fra psykiatri og i tillegg en kortvarig opplæring. HCR- 20 er utviklet for å vurdere faren for at innlagte pasienter vil bli voldelige etter utskrivelse. Er omfattende og skal gjøres av leger og psykologer som har gjennomgått eget kurs i dette. Så finnes det mange andre som er beregnet på ulike grupper f.eks. PU, ungdom osv og på ulik vold f.eks. seksualisert vold. Men hvem brukes på de personene som er ute i det fri, ikke på tvangsvedtak og ikke innlagt? Anonymkode: 85d28...653 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august Skrevet 24. august Det brukes nok bare klinisk (altså oppmøte) eller in-patient (innleggelse). Ute i det fri blir det bare spekulasjon, hvis jeg tolker fri riktg Anonymkode: ed035...6a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august Skrevet 24. august 47 minutes ago, AnonymBruker said: Det brukes nok bare klinisk (altså oppmøte) eller in-patient (innleggelse). Ute i det fri blir det bare spekulasjon, hvis jeg tolker fri riktg Anonymkode: ed035...6a4 Det er utført voldsrisikovurdering og jeg er ikke innlagt Anonymkode: 85d28...653 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august Skrevet 24. august Fjerndiagnostisering virker søkt. Det er urimelig hvis andre som leser journalen ikke kan stadfeste om han/hun har vært i direkte kontakt med deg, men kommer til å anta både det og at vurderingen er habil, utover tittel kommuneleder måtte ha. Det er vel et brukerombud eller pasientnemd du kan forhøre deg med. Det høres svært inhabilt ut. Anonymkode: ed035...6a4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.