Gå til innhold

Er ikke så opptatt av meg selv som jeg var.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vil bidra til å sende et signal. Partiene vil ved siden av kursen de har staket ut, alltid forsøke å tilpasse seg det som fremstår etterspurt, det fremkommer jo av debatten. Samtidig er det ikke godt å vite om de holder hva de lover.

Anonymkode: f4aeb...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok. Tror jeg stemmer rødt men de kommer jo alltid så lavt ned uansett. Hva hjelper min stemme da? 

Det kan hjelpe med å få flere fra Rødt på Stortinget. Det kan ha noe å si når de skal stemme over saker og når regjering skal velges.

Anonymkode: d02af...16f

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan hjelpe med å få flere fra Rødt på Stortinget. Det kan ha noe å si når de skal stemme over saker og når regjering skal velges.

Anonymkode: d02af...16f

Ok. Er det bare å oppgi personnummer når man skal stemme? har fått sms om det men har jo ikke printer. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder også forhåndsstemming. De uhorvelig valgkortene, både digitalt og på papir, ble endelig avviklet.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjelder også forhåndsstemming. De uhorvelig valgkortene, både digitalt og på papir, ble endelig avviklet.

Ok. Bra det da. 

stjernestøv
Skrevet

Har en i rødt her lokalt jeg har sansen for, han har vært på stortinget. 

AnonymBruker
Skrevet

De har mange gode poeng, men at jeg tjener for mye er ikke en av dem når jeg ikke kan eie i hovedstaden.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det vil bidra til å sende et signal. Partiene vil ved siden av kursen de har staket ut, alltid forsøke å tilpasse seg det som fremstår etterspurt, det fremkommer jo av debatten. Samtidig er det ikke godt å vite om de holder hva de lover.

Nei det er det, holder de det de lover? Sa ikke Støre det var vanlige folks tur eller noe sånt? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har mange gode poeng, men at jeg tjener for mye er ikke en av dem når jeg ikke kan eie i hovedstaden.

Ja de har det. Å sier de det ja. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Har en i rødt her lokalt jeg har sansen for, han har vært på stortinget. 

Rødt er et anstendig parti. Jeg veksler mellom AP og SV selv i år, Rødt er ikke langt unna det heller. Det blir nok AP i år. 

Anonymkode: 88e68...a5e

AnonymBruker
Skrevet
29 minutes ago, stjernestøv said:

ok. jeg har ikke så mye peiling på politikk. 

Deinstitusjonalisering handler i hovedsak om at menneskers frihet ikke skal begrenses og at man ikke trenger så mange døgnplasser. Dessverre resulterer det i overdreven fjerning av døgnplasser og overdreven tro på at å sende pasienter hjem til sitt vante miljø bare fordi da er de "normale" (altså ikke innlagt) skal gjøre alt godt. Resultatet er svært pressede plasser både på døgn og poliklinisk, flukt fra det offentlige til det private, og en påfallende dreining i forskning av at innleggelse ikke er bra. Dvs. praksisen er selvforsterkende fordi korte innleggelser virker destabiliserende og man har eliminert muligheten til å anvende innleggelsene til å oppnå noe bedre.

NRK-artiklene bruker vel ikke ordet slik jeg husker det, men de antyder at det finnes ikke kapasitet til å følge opp eller legge inn pasienter som blir psykotiske og begår drap. Det sier litt når jeg har blitt lagt 5-6 ganger bare for lettere suicidalitet.

Skrevet

At du er mindre opptatt av deg selv, vil det vises for oss andre ved at du starter færre tråder?

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, nachnoo said:

At du er mindre opptatt av deg selv, vil det vises for oss andre ved at du starter færre tråder?

Hvorfor så spydig? Forum er jo for å diskutere og forlenge ens indre dialog, utrolig unødvendig å tråkke på.

Vil tro at TS opplever seg selv mindre selvopptatt av omstendighetene sine IRL. Dette forumet er mer eller mindre for dødt til å ta seg nær av det. Da kan man henge andre steder.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Dette var spydig.

Får finne deg et annet nettsted da, om du ikke tåler at folk oppretter tråder på et nettforum. TS spammer heller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutes ago, stjernestøv said:

hva med fremskrittspartiet? jeg tror høyre vinner uansett. 

Fremskrittspartiet ligger til høyre for Høyre, og kommer til å bli det nest største partiet etter Arbeiderpartiet.

Anonymkode: 60d2b...01d

AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Rødt er et anstendig parti. Jeg veksler mellom AP og SV selv i år, Rødt er ikke langt unna det heller. Det blir nok AP i år. 

Rødt er kommunister. De er ikke anstendige.

Anonymkode: 60d2b...01d

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Nå som det har vært mye annet å tenke på har jeg ikke vært så opptatt av min egen psykiske og fysiske helse, det er vel en bra ting? Men den rarheten kan bli grusom innimellom og noen ganger tar jeg vival for å holde ut, men kan sitte hos mine foreldre på sykehjemmet og plutselig prikker det i hele meg. Det er tungt å sitte der men vet at de setter pris på at jeg kommer, nå har jeg sovet tre netter på rad så får se hvordan det går i natt. Uten søvn blir jo alt enda tyngre men jeg driver ikke og måler blodtrykket mange ganger om dagen, sliter fremdeles med trøstespising da. mine brødre går meg på nervene og det er bare løgn og bedrag derfra, min far tok det hardt og kommer ikke over det. han er svak nok som det er. må ha med brødrene mine å gjøre nå pga mine foreldre men det blir jo minst mulig fremover, det er ikke verdt det. spesielt når jeg ikke sover går løgnene inn på meg og jeg blir forvirret. jeg er hos foreldrene mine annenhver dag nå, om min mor husker det vet jeg ikke og min far sover mye. 

Vernepleieren skrev jeg var i min habituelle tilstand men jeg har jo blitt verre men jeg klarer jo å stå i det, har ikke knekt enda. 

Ja, det er slik når man blir så opptatt av andre ting at man ikke har tid til å tenke og gruble på egne problemer. 

Anonymkode: 7e792...874

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Venstresiden. Høyre vil ha fast track for de med penger, så uføre, pensjonister og de syke skal komme sist.

Anonymkode: 4b405...ba3

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ok. Bør vel stemme venstre da. 

Jeg er uenig. Venstresiden ønsker å fortsette slik som vi har det idag med at det private helsevesenet bare er for dem som har råd til det. Høyre ønsker at alle, inkludert uføre og pensjonister, skal kunne få hjelp i det private betalt av det offentlige. Høyre mener at det viktigste er at alle får den hjelpen de trenger, betalt av det offentlige,  uavhengig om det er det private eller offentlige helsevesenet som gir hjelpen. 

Anonymkode: e6162...9e6

Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

med vernepleieren snakker jeg mest om familiesituasjonen, er det galt av meg? 

Nei, det er et godt tema å snakke om for tiden:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...