AnonymBruker Skrevet 25. august Skrevet 25. august frosken skrev (1 minutt siden): Jeg iler i mange retninger her på dol. Kommer til unnsetning, kritiserer, trøster, krangler, belærer, kverulerer og sier selvfølgeligheter. Alt ettersom hva jeg har lyst til. Og ut av det danner det seg et mønster. Anonymkode: 88e68...a5e 0 Siter
frosken Skrevet 25. august Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og ut av det danner det seg et mønster. Anonymkode: 88e68...a5e Ja, når man ikke skriver som AnonymBruker, så kan det konstrueres mange mønstre. Hvilke mønstre man mener å se kan handle om den som skriver, men også om den som leser. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august Skrevet 25. august frosken skrev (Akkurat nå): Ja, når man ikke skriver som AnonymBruker, så kan det konstrueres mange mønstre. Hvilke mønstre man mener å se kan handle om den som skriver, men også om den som leser. Helt riktig, når man først begynner å legge merke til noe er det vanskelig å la vær å ikke se det. Igjen og igjen. Anonymkode: 88e68...a5e 0 Siter
frosken Skrevet 25. august Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt riktig, når man først begynner å legge merke til noe er det vanskelig å la vær å ikke se det. Igjen og igjen. Anonymkode: 88e68...a5e Ja, det er det som kalles confirmation bias/bekreftelsesfellen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august Skrevet 25. august frosken skrev (2 minutter siden): Ja, det er det som kalles confirmation bias/bekreftelsesfellen. Ja, eller så kan vi jo begynne å telle tilfellene fremover og legge de frem for deg? Anonymkode: 88e68...a5e 0 Siter
frosken Skrevet 25. august Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, eller så kan vi jo begynne å telle tilfellene fremover og legge de frem for deg? Anonymkode: 88e68...a5e Hvorfor skulle det være interessant? Jeg kommer jo fortsatt til å gjøre som nå - drive med det jeg har lyst til på dol. Men du kan selvfølgelig gjerne gjøre det for din egen del, jeg er ikke interessert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august Skrevet 25. august frosken skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle det være interessant? Jeg kommer jo fortsatt til å gjøre som nå - drive med det jeg har lyst til på dol. Men du kan selvfølgelig gjerne gjøre det for din egen del, jeg er ikke interessert. Jeg kan dele det med deg dersom det fortsetter Anonymkode: 88e68...a5e 0 Siter
Vendi Skrevet 25. august Skrevet 25. august frosken skrev (40 minutter siden): Jeg iler i mange retninger her på dol. Kommer til unnsetning, kritiserer, trøster, krangler, belærer, kverulerer og sier selvfølgeligheter. Alt ettersom hva jeg har lyst til. Godt oppsummert, det er mitt inntrykk også. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august Skrevet 25. august Rødt er for fri innvandring. Muslimer liker ikke transpersoner. Anonymkode: 9a797...f7e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august Skrevet 25. august frosken skrev (2 timer siden): Jeg tror kanskje ikke Stjernestøv oppfatter det som at det ble gjort narr av henne, - hun tåler jo direkte tilbakemeldinger bedre enn noen andre her inne. Selv om hun tåler direkte tilbakemeldinger bedre enn noen andre, skal hun fortsatt ha rett til å bli respektfullt behandlet. Anonymkode: 6b287...d15 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august frosken skrev (10 timer siden): Når situasjonen med foreldrene og brødrene dine har roet seg, så håper jeg egentlig at du skal finne en annen aktivitet å fylle deler av tiden din med. Det blir så tydelig hvordan du tar i bruk ressurser som ellers ligger litt brakk, når noen trenger at du hjelper til. Tenk på alt du gjorde for barna dine, - og jeg lurer på om du ikke egentlig har det bedre når du har flere oppgaver. ja jeg skal prøve å fylle dagene med noe da, det viser jo seg at jeg kan stå på når jeg må. ja det var mye med barna mine og og jeg stod i det, ja det har du sikkert rett i. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august frosken skrev (11 timer siden): Jeg tror kanskje ikke Stjernestøv oppfatter det som at det ble gjort narr av henne, - hun tåler jo direkte tilbakemeldinger bedre enn noen andre her inne. nei jeg oppfattet det ikke som om at jeg ble gjort narr av, det var mer direkte og sånn er han noen ganger. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du gikk nylig ut av din vei for å gjøre narr av at stjernestøv lufter sine tanker, synes ikke det står særlig respekt av 20 år kulminerer i slikt, enda mindre å kalle det for belærende å få det påpekt. Anonymkode: f4aeb...2c2 Det går greit for meg altså, han er direkte noen ganger har jeg opplevd. Men takk for omtanken. 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. august Skrevet 26. august stjernestøv skrev (På 24.8.2025 den 17.15): Nå som det har vært mye annet å tenke på har jeg ikke vært så opptatt av min egen psykiske og fysiske helse, det er vel en bra ting? Men den rarheten kan bli grusom innimellom og noen ganger tar jeg vival for å holde ut, men kan sitte hos mine foreldre på sykehjemmet og plutselig prikker det i hele meg. Det er tungt å sitte der men vet at de setter pris på at jeg kommer, nå har jeg sovet tre netter på rad så får se hvordan det går i natt. Uten søvn blir jo alt enda tyngre men jeg driver ikke og måler blodtrykket mange ganger om dagen, sliter fremdeles med trøstespising da. mine brødre går meg på nervene og det er bare løgn og bedrag derfra, min far tok det hardt og kommer ikke over det. han er svak nok som det er. må ha med brødrene mine å gjøre nå pga mine foreldre men det blir jo minst mulig fremover, det er ikke verdt det. spesielt når jeg ikke sover går løgnene inn på meg og jeg blir forvirret. jeg er hos foreldrene mine annenhver dag nå, om min mor husker det vet jeg ikke og min far sover mye. Vernepleieren skrev jeg var i min habituelle tilstand men jeg har jo blitt verre men jeg klarer jo å stå i det, har ikke knekt enda. Jeg tror de aller fleste av oss har godt av å ikke tenke og gruble så mye rundt forhold som angår en selv. Som flere har vært inne på tror jeg du ville ha veldig godt av å fylle dagene med noen form for aktivitet, utover å sitte å se på serier. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Ekstra skrev (22 minutter siden): Jeg tror de aller fleste av oss har godt av å ikke tenke og gruble så mye rundt forhold som angår en selv. Som flere har vært inne på tror jeg du ville ha veldig godt av å fylle dagene med noen form for aktivitet, utover å sitte å se på serier. Ja det er sant, har nok godt av å ha noe å holde på med om dagene. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. august Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kan dele det med deg dersom det fortsetter Anonymkode: 88e68...a5e Skjerp deg. Anonymkode: ef749...5c2 0 Siter
Fionys Skrevet 26. august Skrevet 26. august Det er synd det må være noe så alvorlig som skjer før du mister litt av fokuset på deg selv. Det er noe som er naturlig i slike situasjoner og ikke noe selvvalgt. Spørmålet er vel om du fremdeles vil klare å være mindre opptatt av deg selv når situsjonen roer seg eller om du havner tilbake til det vanlige. Det du har fått bevist for deg selv er at du klarer mer enn du selv tenker. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Fionys skrev (1 time siden): Det er synd det må være noe så alvorlig som skjer før du mister litt av fokuset på deg selv. Det er noe som er naturlig i slike situasjoner og ikke noe selvvalgt. Spørmålet er vel om du fremdeles vil klare å være mindre opptatt av deg selv når situsjonen roer seg eller om du havner tilbake til det vanlige. Det du har fått bevist for deg selv er at du klarer mer enn du selv tenker. ja det er sant, ja vi får se da. Ja klarer mer enn jeg selv trodde. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 26. august Skrevet 26. august Jeg pleier ikke å lese på dagbokforumet, men akkurat din tråd har jeg lest litt i, fordi jeg føler jeg kjenner deg litt etter alle årene på dol. Jeg har ikke svart deg, men jeg har tenkt at du nå har vist at du kan å trå til ved kriser. Akkurat nå er du den mest ressurssterke i familien. Vær stolt av det. En dag når foreldrene dine er borte, så er det godt å vite i ettertid at du var der for dem og at du gjorde så godt du kunne. 3 Siter
stjernestøv Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Nicklusheletida skrev (5 minutter siden): Jeg pleier ikke å lese på dagbokforumet, men akkurat din tråd har jeg lest litt i, fordi jeg føler jeg kjenner deg litt etter alle årene på dol. Jeg har ikke svart deg, men jeg har tenkt at du nå har vist at du kan å trå til ved kriser. Akkurat nå er du den mest ressurssterke i familien. Vær stolt av det. En dag når foreldrene dine er borte, så er det godt å vite i ettertid at du var der for dem og at du gjorde så godt du kunne. Ok. jo takk for det. Ja hun sa det en i psykisk helse jeg hadde at hun så for seg at jeg var rolig i kriser, det er jeg faktisk. Tenkte på henne nå, hun er død. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.