Gå til innhold

Vil alle behandlere ha de utadvendte og skravlete pasientene?e

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke de sjenerte og stille som meg.

@nachnoo? hva er drømmepasienten?

Anonymkode: fb30f...165

Videoannonse
Annonse
Eva Sofie
Skrevet

En liten tanke fra E.S.: Selv har jeg funnet de mest interessante tankene hos de personene som utad ikke snakker mest eller har mest å si blant mange mennesker til stede. Tankene og ideene kommer når vi har blitt litt kjent og/eller er på to- eller tre-mannshånd.

Jeg har strevd med å finne ord i terapien i mange år. Først nå det siste året har det løsnet. Det betyr ikke at jeg ikke har fått lite ut av terapien før det.

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (3 timer siden):

En liten tanke fra E.S.: Selv har jeg funnet de mest interessante tankene hos de personene som utad ikke snakker mest eller har mest å si blant mange mennesker til stede. Tankene og ideene kommer når vi har blitt litt kjent og/eller er på to- eller tre-mannshånd.

Jeg har strevd med å finne ord i terapien i mange år. Først nå det siste året har det løsnet. Det betyr ikke at jeg ikke har fått lite ut av terapien før det.

Fint innlegg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke de sjenerte og stille som meg.

@nachnoo? hva er drømmepasienten?

Behandlere er som andre folk - ulike. Ulike også i hvem de synes det er mest interessant å jobbe med.

Skravlete pasienter er ikke noe ønske. Men psykoterapi forutsetter at man kan føre en samtale, så noe snakk må det være 🙂

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (4 timer siden):

Behandlere er som andre folk - ulike. Ulike også i hvem de synes det er mest interessant å jobbe med.

Skravlete pasienter er ikke noe ønske. Men psykoterapi forutsetter at man kan føre en samtale, så noe snakk må det være 🙂

Det har du nok helt rett i. Jeg jobber med barn med særskilte behov og hjertet mitt ligger nært de stille barna.

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg. De vil også ha det som er gode med ord. Ikke de mye kognitiv svikt og vansker med å forklare seg. 

Anonymkode: 8983f...548

AnonymBruker
Skrevet

Man kan skravle mye uten at det er noe fornuftig i det. 

Anonymkode: beb61...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

vansker med å forklare seg

Disse vanskene avtar utover i terapien 🙂

AnonymBruker
Skrevet
22 minutes ago, nachnoo said:

Disse vanskene avtar utover i terapien 🙂

Nei ikke for de som har vansker med det pga de har kognitiv svikt. 

Anonymkode: 8983f...548

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Eva Sofie said:

De som skravler mest rekker selvfølglig ikke å reflektere særlig eller korrigere sine egne tanker nevneverdig heller

Anonymkode: d4fb5...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen behandler men jeg tror ingen liker å noen som kun prater om seg selv eller uinteressante ting? Man må vel veie situasjonen litt, snakke, lytte osv. Utrolig mange med lite sosiale antenner. 

Anonymkode: 1bcce...349

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De som skravler mest rekker selvfølglig ikke å reflektere særlig eller korrigere sine egne tanker nevneverdig heller

Anonymkode: d4fb5...dbe

Ja, stemmer det. Det var kanskje i en slik situasjon ordtaket om at man har fått to ører og en munn av en god grunn, oppsto...

Everybody
Skrevet

De må tåle å ha alle mulige pasienter. Hvis man for eksempel er veldig syk kan man slite med å ordlegge seg og snakke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...