nachnoo Skrevet 26. august Skrevet 26. august Det bør kunne gjøres på 30 min om gode opplysninger foreligger. 0 Siter
munchin Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august nachnoo skrev (6 minutter siden): Det bør kunne gjøres på 30 min om gode opplysninger foreligger. Jeg fikk beskjed om at det tar mer enn et fåtall timer. Det høres riktig ut slik du beskriver. Jeg vil slutte med Litium (blir veldig dårlig uten), og starte på AD. Men har prøvd 8 typer uten hell. 0 Siter
munchin Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august munchin skrev (11 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at det tar mer enn et fåtall timer. Det høres riktig ut slik du beskriver. Jeg vil slutte med Litium (blir veldig dårlig uten), og starte på AD. Men har prøvd 8 typer uten hell. Hva tenker du @nachnoo? Kan det finnes en AD som alikevel kan hjelpe meg? Jeg har ikke prøvd Wellbutrin. 0 Siter
Vendi Skrevet 26. august Skrevet 26. august (endret) munchin skrev (55 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at det tar mer enn et fåtall timer. Det høres riktig ut slik du beskriver. Jeg vil slutte med Litium (blir veldig dårlig uten), og starte på AD. Men har prøvd 8 typer uten hell. Mulig du har forklart det før, bare at jeg ikke har fått det med meg: Men hvorfor vil du slutte med litium hvis du blir veldig dårlig uten? Endret 26. august av Vendi 0 Siter
munchin Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Vendi skrev (4 minutter siden): Mulig du har forklart det før, bare at jeg ikke har fått det med meg: Men hvorfor vil du slutte med litium hvis du blir veldig dårlig uten? Helt fint at du spør:). Det er pga bivirkninger. Jeg har økt tørste som igjen gir sult/matsug og jeg har lagt enormt mye på meg. Samtidig har jeg redusert mimikk, apati osv osv. 1 Siter
Sokk Skrevet 26. august Skrevet 26. august munchin skrev (14 minutter siden): gir sult/matsug og jeg har lagt enormt mye på meg Hvis jeg ikke husker feil, så går du også på Abilify? Den kan også være en mulig synder her i så fall. Man reagerer ulikt på medisiner, så det kan godt hende alle bivirkningene du nevner kommer av litium. Men utenom økt tørste, tenker jeg det også like gjerne kan komme av Abilify, evt av grunnlidelsen som du behandler. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du går på antipsykotika for angst/depresjon… Men kanskje jeg husker helt feil også går du på noe annet. Det høres bare veldig trist ut hvis du skulle slutte på litium, bli kjempedårlig, også har du alle «bivirkningene» fortsatt. Til hovedspørsmålet: jeg fikk resept på AD i første time med privat psykiater (gikk ikke på noe fra før, så kanskje en enklere sak). 0 Siter
frosken Skrevet 26. august Skrevet 26. august munchin skrev (1 time siden): Jeg fikk beskjed om at det tar mer enn et fåtall timer. Det høres riktig ut slik du beskriver. Jeg vil slutte med Litium (blir veldig dårlig uten), og starte på AD. Men har prøvd 8 typer uten hell. Men en slik historikk, så skjønner jeg både at fastlegen mener han ikke har tilstrekkelig kompetanse og at en privat psykiater tenker at det fort kan kreve en del oppfølgning å finne en løsning. 0 Siter
frosken Skrevet 26. august Skrevet 26. august Sokk skrev (9 minutter siden): Hvis jeg ikke husker feil, så går du også på Abilify? Den kan også være en mulig synder her i så fall. Man reagerer ulikt på medisiner, så det kan godt hende alle bivirkningene du nevner kommer av litium. Men utenom økt tørste, tenker jeg det også like gjerne kan komme av Abilify, evt av grunnlidelsen som du behandler. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du går på antipsykotika for angst/depresjon… Men kanskje jeg husker helt feil også går du på noe annet. Det høres bare veldig trist ut hvis du skulle slutte på litium, bli kjempedårlig, også har du alle «bivirkningene» fortsatt. Til hovedspørsmålet: jeg fikk resept på AD i første time med privat psykiater (gikk ikke på noe fra før, så kanskje en enklere sak). Bivirkningene som beskrives er ganske vanlige ved bruk av litium, særlig det med økt tørste. Men kan godt hende det finnes tiltak som kan redusere bivirkningene, og du har selvfølge rett i at man må se på alle medisinene, ikke bare en. 0 Siter
munchin Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Sokk skrev (58 minutter siden): Hvis jeg ikke husker feil, så går du også på Abilify? Den kan også være en mulig synder her i så fall. Man reagerer ulikt på medisiner, så det kan godt hende alle bivirkningene du nevner kommer av litium. Men utenom økt tørste, tenker jeg det også like gjerne kan komme av Abilify, evt av grunnlidelsen som du behandler. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du går på antipsykotika for angst/depresjon… Men kanskje jeg husker helt feil også går du på noe annet. Det høres bare veldig trist ut hvis du skulle slutte på litium, bli kjempedårlig, også har du alle «bivirkningene» fortsatt. Til hovedspørsmålet: jeg fikk resept på AD i første time med privat psykiater (gikk ikke på noe fra før, så kanskje en enklere sak). Jeg går på AP for uro og tankekjør. Er det uvanlig? Fikk først BP2-diagnose, den ble fjernet i ettertid. 0 Siter
munchin Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Sokk skrev (1 time siden): Hvis jeg ikke husker feil, så går du også på Abilify? Den kan også være en mulig synder her i så fall. Man reagerer ulikt på medisiner, så det kan godt hende alle bivirkningene du nevner kommer av litium. Men utenom økt tørste, tenker jeg det også like gjerne kan komme av Abilify, evt av grunnlidelsen som du behandler. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du går på antipsykotika for angst/depresjon… Men kanskje jeg husker helt feil også går du på noe annet. Det høres bare veldig trist ut hvis du skulle slutte på litium, bli kjempedårlig, også har du alle «bivirkningene» fortsatt. Til hovedspørsmålet: jeg fikk resept på AD i første time med privat psykiater (gikk ikke på noe fra før, så kanskje en enklere sak). Kanskje jeg burde slutte på Abilify først! Jeg blir raskt dårlig når jeg trapper ned denne også dessverre. Mulig jeg må bare tåle det. 0 Siter
nachnoo Skrevet 26. august Skrevet 26. august munchin skrev (2 timer siden): Hva tenker du @nachnoo? Kan det finnes en AD som likevel kan hjelpe meg? Jeg har ikke prøvd Wellbutrin. Om jeg skal svare på det, må jeg ha hele sykehistorien, diagnoser, medisiner - alle som er prøvd og hvilken virkning/bivirkning de har hatt i ulike doser. Akkurat slik den måtte ha som skulle gjøre medisinvurderingen. Dessuten kan jeg ikke gjøre det her åpent på DOL. Det er ikke lov etter DOLs regler. I tillegg ville en del selvutnevnte dolpoliti gå amok. 1 Siter
munchin Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august nachnoo skrev (5 minutter siden): Om jeg skal svare på det, må jeg ha hele sykehistorien, diagnoser, medisiner - alle som er prøvd og hvilken virkning/bivirkning de har hatt i ulike doser. Akkurat slik den måtte ha som skulle gjøre medisinvurderingen. Dessuten kan jeg ikke gjøre det her åpent på DOL. Det er ikke lov etter DOLs regler. I tillegg ville en del selvutnevnte dolpoliti gå amok. Jeg forstår. Er det "vanlig" å bruke AP mot vanlig depresjon? Jeg fikk det først da jeg hadde psykotiske symptomer, men det er årevis siden. Litium mot "vanlig" depresjon, hva tenker du? @nachnoo 0 Siter
Sokk Skrevet 27. august Skrevet 27. august frosken skrev (9 timer siden): Bivirkningene som beskrives er ganske vanlige ved bruk av litium, særlig det med økt tørste. Men kan godt hende det finnes tiltak som kan redusere bivirkningene, og du har selvfølge rett i at man må se på alle medisinene, ikke bare en. Ja, derfor skriver jeg også «utenom tørste» i det innlegget du siterer, i tillegg til «det kan godt hende alle bivirkningene du nevner kommer av litium». Hva som er lurt å gjøre, får en psykiater vurdere. Men jeg tenkte det var ganske relevant i vurderingen at TS også går på antipsykotika. 1 Siter
Sokk Skrevet 27. august Skrevet 27. august munchin skrev (9 timer siden): Kanskje jeg burde slutte på Abilify først! Jeg blir raskt dårlig når jeg trapper ned denne også dessverre. Mulig jeg må bare tåle det. Du må snakke med en psykiater om dette. 0 Siter
munchin Skrevet 27. august Forfatter Skrevet 27. august Sokk skrev (2 timer siden): Du må snakke med en psykiater om dette. Jeg vingler frem og tilbake om å autoseponere eller å ta kontakt med lege. 0 Siter
Drikkeflaska Skrevet 27. august Skrevet 27. august munchin skrev (2 minutter siden): Jeg vingler frem og tilbake om å autoseponere eller å ta kontakt med lege. Det vil da være helt idiotisk å autoseponere uten noen plan eller lege i bakhånd, særlig når du vet du blir dårlig av det? Selvsagt må du først ta kontakt med lege! 0 Siter
munchin Skrevet 27. august Forfatter Skrevet 27. august Drikkeflaska skrev (1 time siden): Det vil da være helt idiotisk å autoseponere uten noen plan eller lege i bakhånd, særlig når du vet du blir dårlig av det? Selvsagt må du først ta kontakt med lege! Selvsabotasje? 0 Siter
Glitter Skrevet 27. august Skrevet 27. august munchin skrev (1 minutt siden): Selvsabotasje? Tror du vil angre hvis du gjør deg selv dårlig ved å slutte med medisiner. Kan få samme trang så er ikke det at jeg ikke skjønner hvordan det kan føles. Men det er så ødeleggende så jeg håper du klarer å stå i mot. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.