Gå til innhold

Lønn + trygd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om dette er riktig forum, men er ung ufør grunnes psykisk sykdom og har endelig fått jobb med lønn på 250.000,-(ikke full stilling). Vet at fribeløpet er på 52.000,-. Når jeg har ung ufør på 367.000,- brutto hvordan regnes dette?
Klarer ikke finne ut av det. Noen som kan hjelpe? 
Hva vil jeg ende på ca. netto (har i dag 34%, men dette vil vel da øke). 

Anonymkode: 29ce8...4fa

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Dette må du spørre NAV direkte om.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Vet ikke helt om dette er riktig forum, men er ung ufør grunnes psykisk sykdom og har endelig fått jobb med lønn på 250.000,-(ikke full stilling). Vet at fribeløpet er på 52.000,-. Når jeg har ung ufør på 367.000,- brutto hvordan regnes dette?
Klarer ikke finne ut av det. Noen som kan hjelpe? 
Hva vil jeg ende på ca. netto (har i dag 34%, men dette vil vel da øke). 

Det kommer an på kompensasjonsgraden. Og trekkes du 34% skatt i dag er det alt for mye.

Anonymkode: 22057...f55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det kommer an på kompensasjonsgraden. Og trekkes du 34% skatt i dag er det alt for mye.

Anonymkode: 22057...f55

Trekkes tabell 8070 og står 34% i selvangivelsen. 
Skal kontakte NAV, selv med inntektsplanleggeren deres var det vanskelig å skjønne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trekkes tabell 8070 og står 34% i selvangivelsen. 
Skal kontakte NAV, selv med inntektsplanleggeren deres var det vanskelig å skjønne. 

skatteprosenten ordner du selv på skatteetaten.no

34 er skyhøyt.

Anonymkode: e39c5...505

Skrevet

Du må rapportere inn til Nav hvor mye du kommer til å tjene. Dette kan gjøre inne på min side på www.nav.no . Der kan du også gå inn på inntektsplanlegger for å se ca. hvor mye uføretrygden reduseres, brutto lønn skal føres inn. Det er viktig at det rapporteres inn slik at uføretrygden blir justert, blir ikke det gjort blir du skyldig nav penger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...