Gå til innhold

Kan det være andre grunner enn nyreverdier for at s-speil Litium ikke skal være høyere enn 0,7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger du på? Jeg lå på 0, 9 forrige blodprøve.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi da er det kortere vei til overdose?

Anonymkode: cc1cf...9ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi da er det kortere vei til overdose?

Er 0, 7 max for alle da?

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (1 minutt siden):

Er 0, 7 max for alle da?

Det vet jeg ikke. Mener på jeg har lest ett sted at man kan ligge ganske høyt hvis man er alvorlig manisk og blir nøye fulgt med, men akkurat hvor grensen går aner jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke. Mener på jeg har lest ett sted at man kan ligge ganske høyt hvis man er alvorlig manisk og blir nøye fulgt med, men akkurat hvor grensen går aner jeg ikke.

Jeg forstår. Jeg har ikke bp.

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår. Jeg har ikke bp.

Fikk du ikke svar av nachnoo da ? Spør ham

Anonymkode: 041a3...6ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk du ikke svar av nachnoo da ? Spør ham

Anonymkode: 041a3...6ef

Mulig jeg har skrevet et lignende innlegg og glemt det ut. Sorry.

Skrevet
munchin skrev (2 timer siden):

Er 0, 7 max for alle da?

Nei, det er ikke det - men økt verdi gir økt risiko for langtidsbivirkninger. Dersom sykdommen er svært alvorlig, tolererer man også høyere risiko for bivirkninger dersom det gir bedre effekt, i alle fall en kort periode. I tillegg handler det selvfølgelig også om den enkeltes resultater på de jevnlige blodprøvekontrollene, dersom man ser mulig påvirkning på nyrer, så vil man være ekstra tilbakeholdende med å dosere høyt. For unge mennesker hvor man ser for seg kanskje livslang behandling med litium, vil det være viktig å tenke langsiktig. 

Skrevet
munchin skrev (4 timer siden):

Er 0, 7 max for alle da?

Veg mani hender det man doserer helt opp til 1,2, men da er pasienten innlagt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...