Gå til innhold

Er hypomani egentlig et problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo ikke fått diagnosen bipolar enda, men har akkurat kommet ut av en to ukers periode hvor jeg nok var hypoman.

Er det egentlig et problem at man er hypoman? Jeg synes jo det er helt herlig.  Det eneste problemet er at jeg ofte bruker mye penger,  men for det meste har jeg det jo bare veldig gøy. Liker energien, følelsen av at ingenting egentlig er et problem, latteren, synging, dansingen, at tankene går fort,  at jeg kler meg annerledes og sminker meg til hverdags, at jeg får så mye gjort. De rundt meg sier at det ikke er et problem. Jeg kjenner ingenting på sinne som jeg vet mange gjør. Jeg er bare happy. Skulle ønske at det varte for alltid. 

Er det virkelig et problem som bør fikses?

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Nei, ikke alltid, men det vurderer du best etter at manien er over. Brukte du ikke mer penger enn du burde? Gjorde ingen overilte valg med negative konsekvenser? Datt ikke ned i en depresjon kort tid etterpå? I så fall er det sannsynligvis ikke et problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Avh av varighet kan det etterhvert tære grundig på de nærmeste, til tross for at de ikke nevner noe nå.

Anonymkode: b8faf...f7a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...