Gå til innhold

Behandler valgte meg og jeg har alltid lurt på hvorfor, kan dere her inne si noen grunner til at en behandler ønsker seg en spesifikk pasient? ​😊​

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 😊Da jeg var innlagt på DPS for noen år siden fikk jeg tildelt behandler tilfeldig (tror jeg?) også ble jeg skrevet ut og var noen måneder hjemme før jeg ble innlagt igjen. Jeg fikk da samme behandler og da det var tid for utskrivelse så spurte behandler til min store overraskelse om jeg hadde lyst å fortsette hos henne og jeg gikk dit i 2 år til 🙂 Og det betyr jo at hun valgte meg som pasient, og jeg har alltid lurt på hvorfor hun valgte akkurat meg? Noen som har noen tanker? 🤔 (Angrer på at jeg ikke spurte henne da vi avsluttet, men for sent nå).

Anonymkode: 384f6...144

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun syntes du var faglig interessant, eller at hun visste at hun kunne hjelpe deg.

Anonymkode: aebfa...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man trenger klienter når man driver privat og det er enklere å jobbe med klienter en allerede kjenner og har en god relasjon til. I tillegg kan du ha hatt en problemstilling der hun tenkte at hun kunne bidra.

Anonymkode: 61991...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei! 😊Da jeg var innlagt på DPS for noen år siden fikk jeg tildelt behandler tilfeldig (tror jeg?) også ble jeg skrevet ut og var noen måneder hjemme før jeg ble innlagt igjen. Jeg fikk da samme behandler og da det var tid for utskrivelse så spurte behandler til min store overraskelse om jeg hadde lyst å fortsette hos henne og jeg gikk dit i 2 år til 🙂 Og det betyr jo at hun valgte meg som pasient, og jeg har alltid lurt på hvorfor hun valgte akkurat meg? Noen som har noen tanker? 🤔 (Angrer på at jeg ikke spurte henne da vi avsluttet, men for sent nå).

Anonymkode: 384f6...144

Din behandler var muligens en lege som holdt på å spesialisere seg til å bli psykiater. Leger i spesialisering må gjennomføre noen langvarige psykoterapier for å få godkjent spesialiseringen. Jeg vil anta at din behandler tenkte at det ville være interessant faglig å jobbe med deg og at du ville kunne ha godt utbytte av terapien. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (22 minutter siden):

Din behandler var muligens en lege som holdt på å spesialisere seg til å bli psykiater. Leger i spesialisering må gjennomføre noen langvarige psykoterapier for å få godkjent spesialiseringen. Jeg vil anta at din behandler tenkte at det ville være interessant faglig å jobbe med deg og at du ville kunne ha godt utbytte av terapien. 

Og hva vil "langvarig" si? 1 år?

Anonymkode: 83f9f...b99

Skrevet

Blant annet fordi man prøver å oppnå kontinuitet der det er mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å ønske og føle seg spesiell for behandler 

Anonymkode: f0af8...985

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...