AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Jeg fikk bipolar diagnose for 6 år siden og helt siden da har det egentlig vert vanskelig for meg å akseptere at jeg virkelig har diagnosen. Mye av grunnen til det er at jeg bare har hatt en eneste liten hypomani. Og min daværende behandler som satte diagnosen sa til meg at han brukte aldri sette bipolar diagnose uten å ha sett pasienten hypoman/manisk. Så jeg føler at jeg nesten på en måte lurte behandler. Og det selvom jeg var innlagt under hypomanien og behandler leste om det i journalen. Hva om det bare var en normal reaksjon? Jeg har snakket med behandlere om det (ja, flertall) og har fått beskjed om at siden jeg responderer godt på medisiner (abilify, litium, wellbutrin, truxal) så har jeg diagnosen. Men er det faktisk ett godt nok argument? Anonymkode: e7bff...608 0 Siter
nachnoo Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Det beste argumentet er at du måtte innlegges under hypomanien. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden nachnoo skrev (Akkurat nå): Det beste argumentet er at du måtte innlegges under hypomanien. Beklager at jeg formulerte meg dårlig. Jeg ble innlagt etter ett selvmordsforsøk, så etter kort tid ble jeg hypoman (hvis det faktisk var det jeg var da). Anonymkode: e7bff...608 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg fikk bipolar diagnose for 6 år siden og helt siden da har det egentlig vert vanskelig for meg å akseptere at jeg virkelig har diagnosen. Mye av grunnen til det er at jeg bare har hatt en eneste liten hypomani. Og min daværende behandler som satte diagnosen sa til meg at han brukte aldri sette bipolar diagnose uten å ha sett pasienten hypoman/manisk. Så jeg føler at jeg nesten på en måte lurte behandler. Og det selvom jeg var innlagt under hypomanien og behandler leste om det i journalen. Hva om det bare var en normal reaksjon? Jeg har snakket med behandlere om det (ja, flertall) og har fått beskjed om at siden jeg responderer godt på medisiner (abilify, litium, wellbutrin, truxal) så har jeg diagnosen. Men er det faktisk ett godt nok argument? Anonymkode: e7bff...608 Jeg synes dette med medikamentrespons er interessant. Jeg hadde selv bipolar 2 diagnose som ble endret til tilbakevendende depressiv lidelse pga usikkerhet rundt evt hypomaniske episoder. Har kun hatt effekt av litium og lamictal, i tillegg til ect, og utelukkende forverring/ aktivering av alle antidepressivaene jeg har prøvd. Har fått beskjed om at det "bare er sånn" at noen responderer på stemningsstabiliserende uten å ha bipolar lidelse Anonymkode: dc964...506 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes dette med medikamentrespons er interessant. Jeg hadde selv bipolar 2 diagnose som ble endret til tilbakevendende depressiv lidelse pga usikkerhet rundt evt hypomaniske episoder. Har kun hatt effekt av litium og lamictal, i tillegg til ect, og utelukkende forverring/ aktivering av alle antidepressivaene jeg har prøvd. Har fått beskjed om at det "bare er sånn" at noen responderer på stemningsstabiliserende uten å ha bipolar lidelse Anonymkode: dc964...506 Så det argumentet er ikke så godt med andre ord? Anonymkode: e7bff...608 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så det argumentet er ikke så godt med andre ord? Anonymkode: e7bff...608 Aner ikke. Har fått høre det av to ulike psykiatere da jeg tematiserte medikamentrespons. Anonymkode: dc964...506 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Aner ikke. Har fått høre det av to ulike psykiatere da jeg tematiserte medikamentrespons. Anonymkode: dc964...506 Hm. Virker som ulike behandlere har ulike meninger rundt dette da. Er ikke lett å vite hva man skal tro på. Anonymkode: e7bff...608 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hm. Virker som ulike behandlere har ulike meninger rundt dette da. Er ikke lett å vite hva man skal tro på. Anonymkode: e7bff...608 Jeg ble fortalt av en lege en gang at 1/3 blir bedre av antidepressiva, 1/3 merker ingenting, og 1/3 blir verre. Det gjaldt depresjon. Anonymkode: 56eb3...2f5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.