Gå til innhold

Har mottatt mye hjelp - men har aldri følt at jeg har fortjent det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som føler på det samme? Føler det også gjør meg vanskeligere å hjelpe når jeg føler jeg bare er en byrde?

Anonymkode: eab35...aa2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (5 minutter siden):

Samme her. Akkurat de samme tankene.

Hva bunner den følelsen av å ikke fortjene i hos deg? For meg er det selvhat og følelse av mindreverd, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at jeg flere av gangene til og med har bedt selv om denne hjelpen, og det når jeg faktisk følte at jeg ikke fortjente det og var til bry. Det er jo ganske selvmotsigende? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva bunner den følelsen av å ikke fortjene i hos deg? For meg er det selvhat og følelse av mindreverd, tror jeg.

Samme her. Selvhat og mindreverdighets-oppfatning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verste er at jeg flere av gangene til og med har bedt selv om denne hjelpen, og det når jeg faktisk følte at jeg ikke fortjente det og var til bry. Det er jo ganske selvmotsigende? 

Jeg også. Det fører til STOR skam.

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Samme her. Selvhat og mindreverdighets-oppfatning.

Det er både lettende å 'møte' noen som føler på det samme, og samtidig leit å høre at du også sliter med dette for det er så ødeleggende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er både lettende å 'møte' noen som føler på det samme, og samtidig leit å høre at du også sliter med dette for det er så ødeleggende.

Ja, det gjør vondt😔

AnonymBruker
Skrevet

Dere grubler og tenker og føler for mye,

Anonymkode: a3829...fed

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (1 minutt siden):

Ja, det gjør vondt😔

Det gjør det. Går du i noe terapi nå? Jeg skal begynne hos sykepleier om en måneds tid og er veldig spent på om jeg kommer til å klarer å komme ut av dette (og det andre jeg sliter med).

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere grubler og tenker og føler for mye,

Anonymkode: a3829...fed

Ja, er veldig klar over det egentlig, men sliter med å bryte ut av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør det. Går du i noe terapi nå? Jeg skal begynne hos sykepleier om en måneds tid og er veldig spent på om jeg kommer til å klarer å komme ut av dette (og det andre jeg sliter med).

Ja, er veldig klar over det egentlig, men sliter med å bryte ut av det.

Ja, jeg har startet opp i privat terapi men skal bare gå i en kort periode pga kostnaden. Er det i kommunen du skal gå til sykepleier? Håper veldig på at det kan hjelpe for deg! Har du gått til DPS før? Som anonym skriver; vi vet at vi grubler for mye, ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen andre som føler på det samme? Føler det også gjør meg vanskeligere å hjelpe når jeg føler jeg bare er en byrde?

Tenker du det om andre også? Hvis ikke, hvorfor gjelder det kun deg?

Anonymkode: 1cce5...7fe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...