Gå til innhold

Sosial angst bare i hodet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk en stund til en psykiater som "diagnostiserte" meg med sosial angst dvs jeg fikk ikke diagnosen offisielt i journalen men han sa at det var det det var. Men jeg kjenner ingenting i kroppen av ubehag, bare i hodet i form av tanker. Stemmer det fortsatt at jeg har sosial angst? Er avsluttet nå så fikk ikke spurt psykiater. Takk for alle svar, på forhånd 🙂

Anonymkode: 49f18...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gikk en stund til en psykiater som "diagnostiserte" meg med sosial angst dvs jeg fikk ikke diagnosen offisielt i journalen men han sa at det var det det var. Men jeg kjenner ingenting i kroppen av ubehag, bare i hodet i form av tanker. Stemmer det fortsatt at jeg har sosial angst? Er avsluttet nå så fikk ikke spurt psykiater. Takk for alle svar, på forhånd 🙂

Hvorfor fikk du ikke diagnosen i journalen?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men jeg kjenner ingenting i kroppen av ubehag, bare i hodet i form av tanker.

Angst kan manifestere seg på mange måter. Hvorfor tenker du at du må kjenne det i kroppen?

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (På 30.8.2025 den 21.53):

Hvorfor fikk du ikke diagnosen i journalen?

Det vet jeg ikke. Han skrev vel i epikrisen at jeg syntes det sosiale var vanskelig pga sosial angst, men tror ikke han offisielt satte diagnosen likevel. Ikke som jeg har fått med meg i alle fall.

psykedeliker skrev (På 31.8.2025 den 17.45):

Angst kan manifestere seg på mange måter. Hvorfor tenker du at du må kjenne det i kroppen?

Fordi det er det som står når man googler symptomer på angst?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fordi det er det som står når man googler symptomer på angst?

Google kvalitetssjekker ikke søkeresultatene, det må du gjøre selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 21.39):

Alle psykiske sykdommer er i bunn og grunn «bare i hodet». Ikke alle kjenner ubehag i kroppen når de har sosial angst eller depresjon for den saks skyld. For mange betyr det gjentatte episoder med nedstemthet og deriblant negative tanker. 

AnonymBruker
Skrevet
Edna K skrev (14 timer siden):

Alle psykiske sykdommer er i bunn og grunn «bare i hodet». Ikke alle kjenner ubehag i kroppen når de har sosial angst eller depresjon for den saks skyld. For mange betyr det gjentatte episoder med nedstemthet og deriblant negative tanker. 

Takk for forklaring. Man kan med andre ord ha angst og ikke kjenne noe i kroppen i det hele tatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...