AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg er diagnostisert med autisme, så kalt "høytfungerende autisme" i godt voksen alder, men mistenker at jeg er feildiagnostisert. Jeg har ikke så mange symptomer på diagnosen egentlig, men mulig jeg bare mangler sykdomsinnsikt? Umulig å si over internett, jeg vet. Har tenkt en stund at diagnosen egentlig ikke stemmer og jeg er veldig ambivalent til hva jeg skal gjøre med saken (be om revurdering eller bare leve med det) og akkurat nå heller jeg litt mot å bare godta det og leve med det. Det jeg nå lurer på er om der er noen negative konsekvenser ved å ha en autisme diagnose som ikke stemmer som jeg ikke har tenkt over? Så klart har diagnose en del å si for hvordan man blir sett på, men bortsett fra det? Anonymkode: dc1c4...c34 0 Siter
Everybody Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden https://www.nrk.no/rogaland/silje-hadde-feil-diagnose-i-fire-ar-1.14670129 Les denne artikkelen. Litt lenger ned på siden ser du en spesialist som sier at de fleste egentlig ikke har asperger eller høytfungerende autisme. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg nå lurer på er om der er noen negative konsekvenser ved å ha en autisme diagnose som ikke stemmer som jeg ikke har tenkt over? Diagnosen kan medføre at andre mulige årsakssammenhenger og forklaringer ikke blir undersøkt. Men du trenger ikke akseptere en diagnose du mener er feil, det er helt opp til deg. Det er den profesjonelle part som har bevisbyrden dersom noen mener at du mangler sykdomsinnsikt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er diagnostisert med autisme, så kalt "høytfungerende autisme" i godt voksen alder, men mistenker at jeg er feildiagnostisert. Jeg har ikke så mange symptomer på diagnosen egentlig, men mulig jeg bare mangler sykdomsinnsikt? Umulig å si over internett, jeg vet. Har tenkt en stund at diagnosen egentlig ikke stemmer og jeg er veldig ambivalent til hva jeg skal gjøre med saken (be om revurdering eller bare leve med det) og akkurat nå heller jeg litt mot å bare godta det og leve med det. Det jeg nå lurer på er om der er noen negative konsekvenser ved å ha en autisme diagnose som ikke stemmer som jeg ikke har tenkt over? Så klart har diagnose en del å si for hvordan man blir sett på, men bortsett fra det? Anonymkode: dc1c4...c34 Spiller dte noen rolle i livet ditt? Hvis ja, ber du om en ny utredning. Hvis nei, gå videre med livet. Anonymkode: f44a9...dcf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Everybody skrev (1 time siden): https://www.nrk.no/rogaland/silje-hadde-feil-diagnose-i-fire-ar-1.14670129 Les denne artikkelen. Litt lenger ned på siden ser du en spesialist som sier at de fleste egentlig ikke har asperger eller høytfungerende autisme. Lenken sier ikke det. Lenken sier at av de som MISTENKES HA FEIL DIAGNOSE, har over halvparten feil diagnose (om vi bruker han som fasit, alle psykiatere har sine egene definisjoner og egen "vitenskap" men det er en annen sak. Det er som om legen mistenker at jeg har kreft pga en føflekk eller noe, så er det kanskje 50% sannsynlighet at jeg har kreft. Det betyr ikke at alle mennesker har 50% sannsynlighet for å ha kreft, men ved mistanke om kreft er det kanskje 50% som har kreft. En subgruppe, definerer ikke hele gruppen, kun subgruppen. Anonymkode: 51d73...a8c 0 Siter
Everybody Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Lenken sier ikke det. Lenken sier at av de som MISTENKES HA FEIL DIAGNOSE, har over halvparten feil diagnose (om vi bruker han som fasit, alle psykiatere har sine egene definisjoner og egen "vitenskap" men det er en annen sak. Det er som om legen mistenker at jeg har kreft pga en føflekk eller noe, så er det kanskje 50% sannsynlighet at jeg har kreft. Det betyr ikke at alle mennesker har 50% sannsynlighet for å ha kreft, men ved mistanke om kreft er det kanskje 50% som har kreft. En subgruppe, definerer ikke hele gruppen, kun subgruppen. Anonymkode: 51d73...a8c Det står at de fleste han revurderer ikke har den. Han revurderer dem, de har allerede fått diagnosen og vil ha ny vurdering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.