Gå til innhold

Tror ikke jeg har en indre dialog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare tilfeldige tanker som popper opp av og til. Har aldri en dialog gående som f.eks "Jeg kjenner meg egentlig litt nedstemt" - "Kanskje begynner jeg å bli deprimert?" - "Håper ikke jeg blir deprimert for det er helt jævlig" - "Jeg bør kanskje øke dosen"

Er ikke dette veldig rart? Eller har jeg bare misforstått hva en indre dialog er?

Anonymkode: ce076...1b1

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Vi har tankefrihet i Norge, så hvem har sagt at du ha en indre dialog?

Skrevet
8 minutes ago, psykedeliker said:

Ingen, heller ikke TS, har nevnt noe om at man må ha en indre dialog, så nå kverulerer du for kveruleringens skyld. 

Og til TS: jeg tror "indre dialog" er mer billedlig talt. Jeg kjenner meg heller ikke igjen det å faktisk konversere med seg selv, med mindre jeg går inn for det. Men her er vi nok alle forskjellige, på samme måte som at noen tenker i ord og noen i bilder. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Man må vel ikke, men det virker jo fornuftig å ha det?

Anonymkode: ce076...1b1

psykedeliker
Skrevet
Anonymos skrev (Akkurat nå):

Ingen, heller ikke TS, har nevnt noe om at man må ha en indre dialog, så nå kverulerer du for kveruleringens skyld.

Du kan diskutere definisjonen av kverulering med Språkrådet, ikke med meg.

TS impliserer med sitt spørsmål at det finnes en norm for indre dialog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...