Gå til innhold

Å ikke huske hva som ble sagt eller hvor man sto i rommet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man i ettertid etter en situasjon ikke husker eller husker dårlig hva som ble sagt og hvor man sto i rommet og hvilket ansiktsuttrykk personen(e) hadde hva betyr det?

Anonymkode: 2e710...ec9

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å huske dette?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig å huske dette?

Fordi det skjer med jevne mellomrom og når det skjer så kverner jeg på det og overtenker og blir usikker på meg selv på hva som virkelig skjedde eller ikke. Hadde vært fint å slippe det?

Anonymkode: 2e710...ec9

psykedeliker
Skrevet

Hvis du går glipp av viktig informasjon på den måten, bør du heller få folk til å sende deg den informasjonen skriftlig. Evt. notere ned det som blir sagt.

UtakknemligDiva
Skrevet

Det betyr at hjernen din klarer å sortere ut uviktig informasjon. Jeg husker ikke alltid ansiktet på folk jeg har møtt. Jeg har til og med servert øl til feil person en gang jeg jobbet i bar.

Det var pga de hadde rutete skjorte. 

Jeg kan huske ansikter, men det er fordi de har gjort noe som skiller seg ut.

Jeg kan fremdeles huske hva slags klær kusinen min brukte i enkelte situasjoner når jeg var 5 år. Om jeg var 5–7 er jeg jo ikke sikker på da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...