AnonymBruker Skrevet 31. august Skrevet 31. august Helt ærlig så sliter det meg ut å være sosial. Den jobben jeg har hatt siste årene passer meg bra: Jeg jobber alene, har minimal kontakt med kollegaer, tar pause alene. Problemet mitt nå er: Jeg må begynne i ny jobb der jeg har en god del kontakt med kollegaer og det nok er forventet at jeg skal ta pause sammen med dem. Så spørsmålet mitt nå er: Hva gjør jeg for å takle den nye jobbhverdagen best mulig? Anonymkode: bebfc...921 0 Siter
psykedeliker Skrevet 31. august Skrevet 31. august Hva legger du i å "være sosial" i jobbsammenheng? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. august Skrevet 31. august Ta en dag av gangen. Ha pause for deg selv, det går fint. Anonymkode: 022d4...692 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ta en dag av gangen. Ha pause for deg selv, det går fint. Anonymkode: 022d4...692 Støtter denne. Vet ikke om det er aktuelt for deg, TS, men tenk at du er god nok som du er. Det er godt at ikke alle er ekstroverte. Vi trenger introvertes egenskaper også. Selv om jeg på jobb har lunsjpause sammen med ca. 25-30 andre ved langbord, kan jeg i blant velge å sette meg mot enden og være mer stille. Det er min måte å få tilbake litt overskudd på. 1 Siter
Babette Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg tipper dette vil gå seg til etter hvert. Vi er vanedyr, og hvis man har vært vant til å jobbe alene og spise lunsj alene, er det forståelig å grue seg til at dette blir endret. De fleste mennesker er en kombinasjon av introvert og ekstrovert, det skal godt gjøres å være 100% det ene, og dette er ofte situasjonsbetinget. Men du skriver pauser i flertall. Det er vel ikke nødvendig å ta pause mer enn for å spise lunsj? Kollegene dine er sikkert hyggelige. Ikke tenk så mye over om du ikke bidrar så mye til samtale rundt bordet den første tida. 1 Siter
Grendel Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg tror det er lurt at du tar noen pauser med kollegene dine selv om du alltid har mest lyst til å være alene. Det er for din egen skyld og ikke for deres skyld. 0 Siter
Ekstra Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg vil også oppfordre deg til å forsøke å være med på litt lunsjpauser med kollegene. Du behøver ikke si så mye, og det er helt greit å gå tilbake til din egen arbeidsplass halvveis uti pausen. Det behøver jo ikke skje hver dag. Tror du vil få større glede av jobben om du engasjerer deg bittelitt i miljøet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Helt ærlig så sliter det meg ut å være sosial. Den jobben jeg har hatt siste årene passer meg bra: Jeg jobber alene, har minimal kontakt med kollegaer, tar pause alene. Problemet mitt nå er: Jeg må begynne i ny jobb der jeg har en god del kontakt med kollegaer og det nok er forventet at jeg skal ta pause sammen med dem. Så spørsmålet mitt nå er: Hva gjør jeg for å takle den nye jobbhverdagen best mulig? Anonymkode: bebfc...921 Jeg blir også sliten av det sosiale. Ta tid for deg selv når du trenger det, vær bli og hyggelig mot folk du møter så går dte meste av seg selv. Det der voldsomme styret med at alle må delta er til å bli utslitt av. Anonymkode: b8e3b...998 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september Tusen takk for svar alle sammen, jeg har fått litt større tro på at det kan gå fint i ny jobb og at jeg kan klare meg bedre enn det jeg først tenkte. Anonymkode: bebfc...921 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.