Gå til innhold

Redd for å si eller gjøre noe negativt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for å såre andre eller gjøre eller si noe som kan oppfattes som negativt. Dette gjør det sosiale vanskelig for meg. Hvordan kan jeg komme ut av det og bli mer normal?

Anonymkode: 93218...dc3

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Men hvorfor er du så redd for å såre andre eller si noe som kan oppfattes negativt?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor er du så redd for å såre andre eller si noe som kan oppfattes negativt?

Fordi jeg vet hvor vondt det gjør og vil ikke påføre andre den smerten. Også er jeg redd de ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger hvis det skjer også.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg vet hvor vondt det gjør og vil ikke påføre andre den smerten. Også er jeg redd de ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger hvis det skjer også.

Dette er verdivalg du selv har tatt. Da må du forholde deg til de begrensningene det setter for din livsutfoldelse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi jeg vet hvor vondt det gjør og vil ikke påføre andre den smerten. Også er jeg redd de ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger hvis det skjer også.

Sett det litt i perspektiv. Folk dør i krig, det er hungersnød i flere land. Vi mennesker tåler å bli litt såret. 

Hadde jeg vært din venn hadde jeg blitt såret over at du bestemmer hva jeg tåler og ikke tåler. Du har allerede bestemt at andre ikke tåler noe?

Anonymkode: cfc0c...660

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...