AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september I teksten har jeg skrevet ganske utdypende og veldig personlig og ærlig (føler jeg) om hva jeg sliter med og dokumentet er 5 sider. Jeg har holdt på å skrevet på denne teksten i 3 år nå, men aldri turt å vise den frem til noen behandler. Men nå etter å ha gått uten behandler en stund får jeg en ny behandler og jeg tenker at tiden er inne for å vise den. Selv om jeg ikke en gang har møtt vedkommende enda. Men det jeg lurer på er: Hvordan tør jeg vise den frem? Skal sies at en del av historikken min er å avslutte behandlere når jeg føler de begynner å kjenne meg for godt. Så jeg er redd for at når jeg viser teksten så vil jeg føle at jeg ikke har noe annet valg enn å avslutte. Selv om jeg jo også ikke ønsker å avslutte (fordi jeg ønsker jo hjelp). Hvordan kan jeg unngå det? Anonymkode: db49e...bfb 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2. september Skrevet 2. september Du bestemmer deg for å gjøre det, og så bare gjør du det uten å lytte til følelsene. Evt. kan du gå den lange veien i deg selv med å finne ut hvorfor du lar følelsene overstyre fornuften, hvem du har lært det av etc. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): I teksten har jeg skrevet ganske utdypende og veldig personlig og ærlig (føler jeg) om hva jeg sliter med og dokumentet er 5 sider. Jeg har holdt på å skrevet på denne teksten i 3 år nå, men aldri turt å vise den frem til noen behandler. Men nå etter å ha gått uten behandler en stund får jeg en ny behandler og jeg tenker at tiden er inne for å vise den. Selv om jeg ikke en gang har møtt vedkommende enda. Men det jeg lurer på er: Hvordan tør jeg vise den frem? Skal sies at en del av historikken min er å avslutte behandlere når jeg føler de begynner å kjenne meg for godt. Så jeg er redd for at når jeg viser teksten så vil jeg føle at jeg ikke har noe annet valg enn å avslutte. Selv om jeg jo også ikke ønsker å avslutte (fordi jeg ønsker jo hjelp). Hvordan kan jeg unngå det? Anonymkode: db49e...bfb Vil du ha en sjanse til å få hjelp så viser du alt og er ærlig. Vil du heller ha det slik du har det nå viser du ingenting. Ditt valg. Anonymkode: c580b...28a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september psykedeliker skrev (55 minutter siden): Du bestemmer deg for å gjøre det, og så bare gjør du det uten å lytte til følelsene. Evt. kan du gå den lange veien i deg selv med å finne ut hvorfor du lar følelsene overstyre fornuften, hvem du har lært det av etc. Ja, det er vel det jeg må gjøre. Men det er vanskelig å ikke lytte til følelsene. Men hva med det at jeg er redd for at det å vise frem teksten kan føre til at jeg avslutter henne? Hvordan kan jeg unngå det? Anonymkode: db49e...bfb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vil du ha en sjanse til å få hjelp så viser du alt og er ærlig. Vil du heller ha det slik du har det nå viser du ingenting. Ditt valg. Anonymkode: c580b...28a Men hvis jeg viser teksten og det ender med at jeg avslutter henne får jeg heller ikke hjelp? (Ja, jeg vet at det er jeg som er ansvarlig for mine egne handlinger, men det er sykt vanskelig å la være). Anonymkode: db49e...bfb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men hvis jeg viser teksten og det ender med at jeg avslutter henne får jeg heller ikke hjelp? (Ja, jeg vet at det er jeg som er ansvarlig for mine egne handlinger, men det er sykt vanskelig å la være). Anonymkode: db49e...bfb Nei da får du heller ikke hjelp, det er ditt valg. Du bestemmer selv hva du vil gjøre med livet ditt. Det handler vel egentlig om modenhet. Å gjøre noe selv om det er ubehagelig, eller å sulle seg inn i egne følelser. Anonymkode: c580b...28a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Dette var kleint. ikke vis det Anonymkode: 3faa6...5b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men hvis jeg viser teksten og det ender med at jeg avslutter henne får jeg heller ikke hjelp? (Ja, jeg vet at det er jeg som er ansvarlig for mine egne handlinger, men det er sykt vanskelig å la være). Anonymkode: db49e...bfb Du må fortelle behandleren om at du stadig avslutter behandlere, så kan vedkommende prøve å hjelpe deg å la være. Anonymkode: 37cb6...60a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei da får du heller ikke hjelp, det er ditt valg. Du bestemmer selv hva du vil gjøre med livet ditt. Det handler vel egentlig om modenhet. Å gjøre noe selv om det er ubehagelig, eller å sulle seg inn i egne følelser. Anonymkode: c580b...28a Ja, jeg skjønner. Du har ett poeng. Håper det går. Anonymkode: db49e...bfb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette var kleint. ikke vis det Anonymkode: 3faa6...5b4 Hva mener du er kleint? Anonymkode: db49e...bfb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): I teksten har jeg skrevet ganske utdypende og veldig personlig og ærlig (føler jeg) om hva jeg sliter med og dokumentet er 5 sider. Jeg har holdt på å skrevet på denne teksten i 3 år nå, men aldri turt å vise den frem til noen behandler. Men nå etter å ha gått uten behandler en stund får jeg en ny behandler og jeg tenker at tiden er inne for å vise den. Selv om jeg ikke en gang har møtt vedkommende enda. Men det jeg lurer på er: Hvordan tør jeg vise den frem? Skal sies at en del av historikken min er å avslutte behandlere når jeg føler de begynner å kjenne meg for godt. Så jeg er redd for at når jeg viser teksten så vil jeg føle at jeg ikke har noe annet valg enn å avslutte. Selv om jeg jo også ikke ønsker å avslutte (fordi jeg ønsker jo hjelp). Hvordan kan jeg unngå det? Anonymkode: db49e...bfb Det er en klein problemstilling å kutte behandlere når de kjenner deg. Her gjelder det å ta seg sammen, eller slutte å gå i terapi. Anonymkode: bdce7...20e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.