Gå til innhold

Redsel for bedring + selvsabotering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har hatt et problem lenge og det er at jeg redd for bedring samt at jeg får en trang til å selvsabotere når jeg merker at det går bedre. Jeg har handlet på denne selvsaboteringen flere ganger også så det er ikke alltid bare tanker. 

Jeg er egentlig veldig flau over å oppføre meg sånn også, så derfor tør jeg ikke være helt ærlig om dette til helsepersonell heller.

Hva gjør jeg? Og er det noen som kan kjenner seg igjen kanskje? 

Anonymkode: d118c...809

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvorfor er du redd for bedring? Hva er det verste som kan skje?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du redd for bedring? Hva er det verste som kan skje?

Det jeg er mest redd for er å bli bedre for så å få ett tilbakefall for det er så fælt også å miste oppfølgingen jeg har. Skammer meg veldig over å si det da men jeg er jo Anonym her.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg er mest redd for er å bli bedre for så å få ett tilbakefall for det er så fælt også å miste oppfølgingen jeg har.

Dette er en kjent problemstilling i helsevesenet. Hvorfor drøfter du ikke dette med behandler?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dette er en kjent problemstilling i helsevesenet. Hvorfor drøfter du ikke dette med behandler?

Jeg visste ikke at det var vanlig? Det kan vel gjøre det litt lettere å tørre å åpne opp om det til behandler heldigvis og forhåpentligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...